Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO venlige url´er i wordpress

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan får jeg seo venlige url´er på min wordpress blog/side: http://soederberg-indretning.dk/blog/ 

Og går det ud over mine allerede gode placeringer når folk søger på et ord?

Har lidt svært ved at forklare mig, men ville godt have nogen sigende url´er istedet for:

http://soederberg-indretning.dk/blog/?p=764 så der kunne stå:

http://soederberg-indretning.dk/blog/laundromatcafe/

Hvis jeg ændrer mine urler til sådan nogen sigende urler, ændre det så mine placeringer på google?

Jeg kan på siden se at jeg får ret mange besøg fra google, hvor de har søgt på et ord og hvor min side er på side 1, når man søger...

Jeg prøvede engang noget med permalinks, eller hvad det hedder, men der krævede wordpress at jeg lave en htaccess fil?????

Har allerede installeret: All in one SEO pack

Hjælp ville være dejligt....

Ps: Er det med tiden nemmere, at overføre wordpress blogindhold til en magentoblog, hvis man har disse seovenlige urler, eller har det ikke noget at sige??

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 10:34

Du går ind i menuen Indstillinger, fra dit wordpress dashboard. Der vælger du så det punkt der hedder Permanente Links..... hvor du så vælger Egen Struktur og skriver /%postname%/ det tilhørende felt.....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 10:36
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 10:56

Puh, det virker noget omstændigt.

At skulle redirecte alle urler....

Har godt og vel 80 indlæg i bloggen.

Men vil helst ikke miste mine placeringer på google.

Jeg vil på et tidspunkt lave en hjemmeside i Magento, hvor jeg bruger det til CMS, webshop og blog i ét design, og skal have overført mine indlæg til den nye blog.

Er det nemmere at gøre, hvis urlerne er sigende?

Eller har det ikke noget at sige?

Hvis der sidder nogen herinde, der har benyttet sig af nogen af de plugins Rasmus linker til, hører jeg gerne fra jer, vil ikke begive mig ud i at skulle rette htaccess filer osv. det er udenfor mine evner og gåpåmod.....

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 11:11

Rasmus Lindgren:
Udfordringen er at få peget dine gamle links over på de nye med 301 redirects. Dette er mere tricky da du typisk skal i .htaccess filen efter dette.

Nu fatter jeg hat af de finere detaljer omkring omskrivning af .htaccess-filer...... Men hvis man bare benytter de rewrite rules, til den relevante .htaccess, WP oplyser, i forbindelse med man ændrer i indstillingerne for permanente links..... Ja, så er det vel enkelt nok?

Jeg har ihvertfald bare brugt WP's forslag (ordret) til det site jeg sidder og roder med lige nu..... Og der omdirrigerer den lystigt den oprindelige linkstruktur over på den SEO-venlige :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:20

Fama:

Nu fatter jeg hat af de finere detaljer omkring omskrivning af .htaccess-filer...... Men hvis man bare benytter de rewrite rules, til den relevante .htaccess, WP oplyser, i forbindelse med man ændrer i indstillingerne for permanente links..... Ja, så er det vel enkelt nok?

Jeg har ihvertfald bare brugt WP's forslag (ordret) til det site jeg sidder og roder med lige nu..... Og der omdirrigerer den lystigt den oprindelige linkstruktur over på den SEO-venlige :)

Det er let nok at få seo venlige url'er via permalinks i wp. Problemet er med Google der har indekseret siden: http://soederberg-indretning.dk/blog/?p=764 og nu skal vide at den skal over på den nye side. Derfor en 301 fætter.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 11:25

Rasmus Lindgren:
Det er let nok at få seo venlige url'er via permalinks i wp. Problemet er med Google der har indekseret siden: http://soederberg-indretning.dk/blog/?p=764 og nu skal vide at den skal over på den nye side. Derfor en 301 fætter.

Okay.... Men så er det nemmeste vel at fjerne siderne via webmaster tools og lade Google indeksere de nye..... Med rewrite reglerne fra WP vil de nye indekseringer jo så være fjong - eller?

Vil du være med?

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 11:39

Så mistes evt. ranking/linkjuice til de gamle sider. 301 tricket er netop til for at fortælle Google at siderne stadig findes mem bare er flyttet.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 11:43

Hej Lone

Du skal have fat i http://wordpress.org/extend/plugins/redirection/ som nævnes.

Der skal du så manuelt oprette redirects til dine 80 indlæg. Det virker, og er den nemmeste måde at gøre det på uden at skal til at rode med HTaccess.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 11:47

Rasmus Lindgren:

Så mistes evt. ranking/linkjuice til de gamle sider. 301 tricket er netop til for at fortælle Google at siderne stadig findes mem bare er flyttet.

Jeg tænkte bare Google så ville indeksere den nye struktur på baggrund af de eksisterende links og juicen derved ville blive bevaret..... Det var så åbenbart helt ude i hampen - tak for opklaringen :)

Vil du være med?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)