Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ung iværksætter. Hvordan sikrer jeg mig en kontrakt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har et produkt, jeg mener vil kunne blive en succes i Danmark. 
Min tanke var at afsætte produktet til en kæde som "Inspiration" evt. andre kæder/butikker der handler med samme produkter. Det vil altså sige, at jeg er "mellemled" mellem firmaet der producerer produktet og forhandleren( Ex. Inspiration).

Men hvis jeg bare vader ind og viser mit produkt, hvorfor skulle de så ikke bare købe direkte fra firmaet? Kan jeg på nogen måde sikre mig en kontrakt, evt. før jeg viser dem produktet? Også den faktor at jeg kun er 15 år. Måske vil nogle ikke kunne tage mig seriøst, og derfor tro det er let at snyde mig. Og det kan vi jo ikke have :-)

Håber på nogle brugbare svar fra de kloge Amino'er

Mvh Christian Vinther Daugaard 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 02:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det du kan gøre er, at kontakte producenten og indgå en eksklusiv aftale med dem om, at du skal være eneforhandler for deres produkt i et bestemt geografi. Dermed sikrer du dig (så godt du nu kan), at der er andre der sælger produktet udenom dig i det område du har lavet aftale om. Det kan dog stadig lade sig gøre med parallelimport, men det skal vi ikke ind på nu.

Du skal dog være klar over, at producenten vil kræve, at du køber et bestemt antal produkter fra dem f.eks. x antal pr. måned/kvartal og/eller betaler et beløb for eksklusiv rettighederne.

Held og lykke med projektet.

Kommer snart...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24

Og som der så fint bliver pointeret. Så koster dette jo nok en klækkelig skilling ;)

Så hvis du allerede idag har produktet. og du kan udvise seriøsiteten, så hop ned i en butik, og prøv dig frem.

FORBEREDELSE, FORBEREDELSE FORBEREDELSE!!!

Det er de gyldne ord for succes.

Tænk ALLE tænkelige scenarier igennem, og forbered dig. Også træner du dig selv i at improvisere. Når du kan disse ting. Så er du klar. Om du så har produktet for dig selv, eller hvad du har. Det er mindre vigtigt.

Men lad være med at gå i en inspiration. Find en mindre isenkræmmer i nærheden af hvor du bor, hvor du prøver først. også ser du deres reaktion på din præsentation.

Virker du seriøs, og som en stabil samarbejdspartner, er der ingen der vil prøve at snyde dig.

Held og lykke

M vh

Morten

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 04:53

Hej Christian og alle de andre som på en eller anden måde ser en svaghed i at være ung.

Du/I skal lære 3 ordsprog:

Ikea modellen

Gør en svaghed til en styrke 

Baron Von  Clausewich

Ikea modellen: Hvis du ikke kan skjule det så fremhæv det, du er 15 år så sig det og brug det.

Gør en svaghed til en styrke: der ligger en styrke i enhver svaghed, du kan som 15 årig, noget som ældre ikke kan,

du skal bare finde det frem - Jeg har lige været i udlandet og så på CNN at en Amerikansk dreng har fået foretræde for Kim Song Il ham psykopaten i Nordkorea - Det lykkes for ham måske fordi han er så ung.

Du kan få foretræde for mange indkøbere, erhvervsledere bare fordi du kun er 15 år.

Bliver du så snydt? Jeg tror at netop fordi du kun er 15 år så bliver du ikke snydt 

Når du kun er 15 år så ved du måske ikke hvordan du skal kontakte dem, så gør som du selv tror eller syndes er en god måde - ( Verdens bedste sælger Dale Carnigie startede som sælger at livsforsikringer i et lorte område i USA, ingen havde kunne sælge forsikringer  i det område, han vist det bare ikke og havde aldrig solgt forsikringer - så han gik bare igang og blev supersælger.  

Baron Von Clausewich   

Tysk general 1831, sagde at det at drive forretning er ligesom at føre krig: 

Først skal du hvide hvor du er -

Så skal du vide hvor du vil hen - 

Først da kan du beslutte hvordan du vil bevæge dig

Hvor er du så? du er 15 år, du har et godt produkt, du vil gerne være mellemmand, tjene nogle penge.

Hvor vil du hen? du vi gerne sælge til Inspiration eller lign.

Hvordan vil du så bevæge dig? her er du allerede godt igang, få ideer på Amino, skriv dem ned, spørg andre

Men frem for alt skriv dine egne ideer om hvordan du kan nå målet, så vælger du den måde du syndes er bedst, lad være med bare at vælge den metode der er flest som foreslår

( Mc Donnald bliver jo heller ikke kvalitets mad bare fordi de sælger mange bøffer) vælg den metode du har det bedst med.

HUSK: når du kun er 15 år så er du ikke myndig, og så kan man som erhvervsleder ikke gøre forretninger med dig, så du skal lige have far eller mor med - at de lige laver et brev om at de står bag dig som den juridiske enhed, og er informeret om det du går og laver - der er sikkert en advokatAmino om kan give et forslag der ikke er for forkromet.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 04:56

UPS jeg skulle formatere tekste og kom til at slette noget .

Ikea modelen: Fremhæv det du ikke kan skjule : du er 15 år så fremhæv det og brug det 

( den skulle stamme fra at hvis du ikke kan skjule feks. vandrør på toilettet så mal dem i en kontrast farve) 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 08:50

tænkstort:
Det du kan gøre er, at kontakte producenten og indgå en eksklusiv aftale

Vil sådan en aftale ikke være ugyldig i og med trådstarter er under 18?

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 13:49

Fama, du ved jo godt selv, at det vil være ugyldig. Stick out tongue

Men som "toogtoerfem" skriver, så kan han få far og mor indover når aftalerne skal indgås.

Man skal ikke på forhånd give op eller droppe ens drøm, bare fordi man er under 18 år. Der findes mindst ligeså mange løsninger/udveje som der findes problemer/udfordringer. Big Smile

Kommer snart...

Fra København
Tilmeldt 18. Mar 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 14:43

Tak for svarene :-) 
Jeg har min far med, så det løser jo en del. 

Vil som der så fint bliver foreslået, starte med mindre butikker, og hvis der er en stor interesse for produktet gå videre til nogle af de større butikker. 

Kan godt se det nok bliver ret dyrt at få eksklusive rettigheder til varen, da jeg vil skyde på firmaet alene på varen omsætter for 100-200 mio om året. Nu ser jeg på det ;-)

Mvh Christian Vinther Daugaard 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)