Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmaadresse hos arbejdsgiver?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg står overfor springet til at starte op som selvstændig fotograf som bierhverv. Et erhverv som ikke kræver de store midler, lokaler eller varer for mig, da jeg allerede ejer alt nødvendigt udstyr til opstart. Jeg arbejder fuldtids ved siden af og tjener derved nok til at jeg ikke er afhængig af en indtægt fra bierhvervet.

Spørgsmålet drejer sig om firmadressen, som jeg lader mig registrere på med mit eget firma...

Jeg har ikke meget lyst til at bruge min privatadresse som firmaadresse og min nuværende arbejdsgiver har tilbudt mig at få firmaadresse hos ham, såfremt det ikke giver os problemer med loven/skat/andet.

Det drejer sig ikke om lokaler eller ydelser, som jeg skal bruge fra hans firma (hvor jeg er ansat), men blot om en adresse og en postkasse ved den ene hoveddør (som iøvrigt ikke bruges af firmaet).

Er der noget i vejen for at jeg lader mig registrere der? Er der nogle faldgrupper?

Jeg lader mig ikke CVR-registrere til at starte med, da jeg ikke forventer en stor omsætning i opstartsfasen.

Tak.

-Jesper

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:32

Det kan jeg ikke se nogen som helst problemer i, heller ikke selvom du måtte blive registreret i CVR.

Og så er det da god stil af din arbejdsgiver at han støtter dig i dine planer om dit bierhverv, hatten af for det Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:58

Anders Christensen:
Det kan jeg ikke se nogen som helst problemer i, heller ikke selvom du måtte blive registreret i CVR.

Næ ingen problemer her. Men dog hver opmærksom på at ved en momsregistrering skal der angives en adresse, hvor regnskabet befinder sig. Denne adresse kan tilføjes ved selve momsregistreringen. Og så skal man huske at SKAT har krav på adgang til lokalerne.

Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 20:41

Skulle ikke give dig nogen problemer..

Fra Odense
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:17

Mange tak for svarene. :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)