Nu skal jeg på Iværk og Vækst for første gang her til september. ... Jeg tænker på hvad der bliver fedt!!! Hvad tror I der kommer til at rykke? Hvad har været fedest for Jer de andre år?
De bedste hilsner Thomas Grønnemark |
Hej Thomas,
Jeg har været til messen tre gange, og jeg glæder mig mere og mere hver gang. Her er lidt tanker om mine besøg.
Foredrag: Jeg har været til så mange, som jeg kan nå på dagene. Arrangørerne plejer at være super dygtige til at finde dygtige folk. Det kan sagtens være, at der er oplæg, som man ikke lige finder relevant, men der er altid et eller andet, man kan tage med - især når det hele handler om iværksætteri på en eller anden måde. Jeg har hørt flere af årets talere før til andre arrangementer, og jeg kan kun give dem mine anbefalinger.
Workshops: Det har været lidt en blandet fornøjelse, men generelt positiv. Det er jo ikke meget af sin tid, man kan risikere at spilde.
Stande: Tal med så mange som overhovedet muligt. Der åbner sig en helt ny verden af smarte ting, sager og processer, når man lytter til, hvad de er der for at vise. Når man bakser rundt med en virksomhed alene, kan der være masser af ting, man ikke har tænkt over.
Rådgivning / iværkstedet: Hvert år har jeg fået rådgivning, og det kan kun anbefales. Det er såå fedt, og så er det en fantastisk øvelse at skulle fortælle om sin virksomhed på ultrakort tid.
Aminos stand: Ja, den er jo bare en selvfølgelig. Koppen styrer :-)
Derudover plejer jeg at bruge noget tid til at suge stemningen til mig. Det summer virkelig af iværksætteri, og det er skønt at sidde med en kop et eller andet og betragte, hvordan folk går rundt og måske sætter det næste skype-eventyr igang. Sidste år fik jeg faktisk skrevet nogle gode linjer på en medbragt PC, fordi jeg bare blev inspireret af at være der.
Jeg har i øvrigt også deltaget på Danfoss Innovation Lab, og det er mig en gåde, at de ikke bliver fuldt booket efter to dage hvert år. Det er så lærerigt og så prøver man at samarbejde med andre iværksættere.
Husk at tage en taske med til at have ting fra standene i, en blok papir og en kuglepen til idéer og kontaktpersoner (husk visitkort) og så snak med så mange som muligt.
Jeg håber, at vi render ind i hinanden.
Bedste hilsener og god fornøjelse.
Tommy Krabbe