Måling af Yahoo (YSM) i Analytics
Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Hej
Jeg har opdaget at købt trafik fra Yahoo Search Marketing ikke kan ses i Google Analytics, mens organisk trafik fra Yahoo er der.
Kan det passe at man skal sætte UTM tracking ind i YSM? eller er der en anden metode til at få Analytics til at måle trafikken derfra?
På forhånd tak for svar.
Marlene
Svar
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Hej Malene,
Ja, det er den metode, hvis du ønsker at måle Yahoo PPC i din Analytics konto.
Der findes dog en mere automatiseret metode:
"You can use Google URL builder tool to create landing page URL. Website URL: Your website URL Campaign Source: yahoo Campaign Medium: cpc Campaign Term: {OVKey} Campaign Content: {OVADID} Campaign Name: {OVCAMPGID} Then click on generate URL. Now, you can use this URL to your yahoo ppc account as a landing page."
Ved Term, Content og Name bliver værdierne automatisk videreført fra Yahoo til din taggede URL. Så slipper ud for at sidde og skrive manuelt i flere timer.
Mvh.
Andreas
Svar
Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Hej Andreas
Tak for dit svar, men jeg slipper vel ikke for at indsætte UTM koden efter alle mine url'er som allerede er i YSM. eller har jeg misforstået noget?
Svar
Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
jeg har hørt noget om at man kan indstille noget i Analytics, så den kan identificere trafik fra YSM, men hvordan?
Svar
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Du kan gå ind i Administration --> Og så lave en mass-edit af dine URL'er.
Det er bare copy-paste. Alt efter hvor stor din kampagne er bør det ikke tage synderlig lang tid.
Jeg er ikke bekendt med, at man kan sætte det mere automatisk op end ovenstående.
Mvh. Andreas..
Svar
Fra København
Tilmeldt 12. Nov 08
Tobias Schelle
Skrevet
12-08-2010 kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Svar
Marlene Schøler Sørensen:
jeg har hørt noget om at man kan indstille noget i Analytics, så den kan identificere trafik fra YSM, men hvordan?
Hej Marlene,
Jeg kan bekræfte Andreas' svar. Du bliver desværre nødt til at tilføje en string fra google url builder til alle dine urler. Det samme gælder for bing . Du skal blot have nogle andre parametre ind.Her er en artikel der forklarer hvordan du gør med både yahoo og bing
Du kan med fordel eksportere det i et excelark og taste de nye url ind, og derefter importere det igen.
Held og lykke, Tobias
Svar