Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger server tilbud.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Så er løsningen at sætte en server op med en stor harddisk kapacitet, installere Linux eller OpenBSD, PPTP og Samba på maskinen. PPTP er et VPN Tunnel system, som får det til at se ud som om du er på lokalnet med serveren. Denne PPTP forbindelse, krypteringen her er ofte på 128 + 40 bit, men hvis du har behovet er jeg sikker på at vi kan få den til at bruge stører nøgler end det.

Herefter laver en krypteret partition med f.eks. TrueCrypt, som du så skal logge ind og mounte/unmounte hvergang du vil "låse" dine data op eller i, via ssh/putty.

Løsningen er som sådan ikke teknisk kompliceret at lave og kan forholdsvist nemt sættes op, du skal være velkommen til at skrive på mmc@specialhosting.dk hvis du gerne vil have et tilbud på ovenstående. Men umiddelbart skal du regne med et par tusind om måneden, måske lidt under og så en 2-3.000kr i opstart :)

 

 

Det lyder dyrt. - Men du har jo lige fortalt hvordan det fungere :)

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Reed:

Det lyder dyrt. - Men du har jo lige fortalt hvordan det fungere :)

Ganske rigtigt, det er dyrt at håndtere den slags data. Du kan også få lov at leje en server selv direkte, uden nogen opsætning og så selv sætte det op hvis du mener at være i stand til det? :)

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Og forresten, du spurgte om ikke 40xx bit var den "største kryptering", du har delvist ret i den forstand at der ikke er mange steder idag hvor man brugere højere kryptering end det, men at det er "den" største er forkert at sige, det er altid muligt at lave det mere komplekst.

Det tal du ledte efter var 4096, og er fremkommet ved at opløfte 2 i 12. potens, dvs 2^12=4096

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Reed:

Jeg skal ikke have et website kørende eller noget. - Det jeg skal bruge en storage server til, er jeg skal have mine egne data liggende. - Som filer, og dokumenter.

Så der er ingen databaser som andre skal trække noget fra, andet end mig. - Jeg vil bruge det lidt som en VPN client. (tror det fungere sådan som jeg forklare nu)

- Hvis f.eks jeg ligger har lagt mine filer op fra min hjemme computer, og gerne vil trække dem ned til min arbejdscomputer f.eks. Fra en anden position i verdenen.

Jeg vil bare have adgang til alle de dataer jeg ligger op på serveren, uanset HVOR jeg befinder mig. :)

Så tror jeg godt du kan nøjes med en knap så forkromet løsning :)

F.eks. http://www.Dropbox.com.

Hvad angår sikkerhed:

Security & Privacy

Dropbox takes the security and privacy of your files very seriously.

  • Shared folders are viewable only by people you invite.
  • All transmission of file data and metadata occurs over an encrypted channel (SSL).
  • All files stored on Dropbox servers are encrypted (AES-256) and are inaccessible without your account password.

 2GB og derunder koster gratis om måneden; 50GB $9.99/md og 100GB $19.99/md

Det kræver en vis tilbagebetalingstid før det er mere rentabelt med eget storagesystem :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et addendum: Hvis du vælger Dropbox, kan du evt klikke her:

https://www.dropbox.com [Referral del af link fjernet jfr Aminos regler - Moderator]

Så får du - og jeg - 250 MB ekstra plads ganske gratis :)

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Feb 10
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Reed

Har vi et brugt serveranlæg stående Dell - jeg er ikke klar over om der er de specifikationer du søger.

Men du kan få en mail på det, hvis du kan være interesseret i at høre om det.

Ellers ring.

Mvh

Per Tange

2023 5705

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Tange:
Men du kan få en mail på det, hvis du kan være interesseret i at høre om det.

Smid mig en mail på mathias@greenex.com

med specifikationer, tak :)

- HD størrelse, og hvilken model.

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Jensen:
 2GB og derunder koster gratis om måneden; 50GB $9.99/md og 100GB $19.99/md

Alt for lidt plads. - til alt for dyre penge.

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Og forresten, du spurgte om ikke 40xx bit var den "største kryptering", du har delvist ret i den forstand at der ikke er mange steder idag hvor man brugere højere kryptering end det, men at det er "den" største er forkert at sige, det er altid muligt at lave det mere komplekst.

Det tal du ledte efter var 4096, og er fremkommet ved at opløfte 2 i 12. potens, dvs 2^12=4096

Tak for dit svar. - Jeg var ikke helt sikker nemlig. - Ved bare jeg bruger 4096 enkryptering.

- Læste faktisk lige at i USA efter terrorloven, er det ulovligt med højere kryptering end 64-bit! - Er det rigtigt? :P

..Men det gælder selvfølgelig kun USA, - Dansk lovgivning siger man må benytte så høj enkryption man vil :)

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Gedved
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med løsningen der anvender TrueCrypt. Jeg ville dog istedet for noget PPTP bruge en reel VPN. OpenVPN kan installeres gratis og anvender det krypteringsniveau og format du nu ønsker. Der kan både bruge 2-faktor autentificering og hvad du nu ellers måtte ønske af sikkerhed. Jeg bruger selv OpenVPN til VPN forbindelser, og TrueCrypt til at gemme de mest konfidentielle data jeg bruger.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)