Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lager i en webshop

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis kunden nu bestiller to produkter: 1 er på lager (Lev. 1-2 dage) og det andet er ikke på lager (Lev. 5-9 dage), så venter du med at sende ordren til begge vare er på lager igen? Laver du en dellevering som giver en merudgift til dig/kunden?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:51

Den gang jeg havde en webshop havde jeg intet på lager => ingen likviditetsbinding af mine sparsomme penge - derimod kunne mine underleverandører leverer direkte fra dag til dag. 

Fordele:

1. Ingen likivditetsbinding

2. Ingen risiko

3. Intet tab ved "døde varer"

4. Minimum af arbejde

Ulemper:

Lidt højere kostpris - men alt afhængig af forretningsmodel og branche kan man lave en aftale om min. køb og herved opnår fine rabatter = f.eks. køb for 500.000 = 20 % rabat - køb for 1mill = 40% rabat osv.

Held og lykke

Søren

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:24

Fairtime:

Casper Schneidereit:
Folk vil ikke kunne smide flere vare en der er på lager i kurven. Forsøger de det kan de indtaste deres mail, og får af vide når der er kommet nye på lager.

Hvorfor ikke lade kunderne bestille med den leveringstid, som du skriver der er? Sådan er min shop sat op og det fungerer fint.

Hvis jeg skulle handle et sted og sende en email afsted og vente på svar, så er det videre til næste butik,

Her må jeg give Ole ret... Det er dumt især, når du kan skaffe varerne hele tiden... Det er ik forudbestillinger eller rester (et begrænset antal og så slut)...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:26

sørenburesø:

Det er bare ik i alle brancher at dropshipping er muligt... Og slet ik i den branche, som Casper er på vej ind i...

Eller jo det er muligt, men så er du slet ik konkurrence dygtig på prisen, og ved parfumer er det pris, pris, pris og leveringstid, som tæller!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:46

Jeg lytter til eksperterne og følger jeres råd :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra København
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 16:53

Der er langt højere konvertering på varer der på lager hos os. Eller næsten. De bedste varer er dem hvor folk kan forudbestille efterårskollektionen på forhånd, men det tæller vel ikke helt. 

Jeg ved ikke hvad du vil sælge, men folk vil meget gerne vide om ting er på lager. Faktisk ringer rigtig mange folk for at få at vide om varen nu også virkelig er på lager. :-) Så en lagerfunktion skal du have.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 19:39

Casper Schneidereit:
Hvis kunden nu bestiller to produkter: 1 er på lager (Lev. 1-2 dage) og det andet er ikke på lager (Lev. 5-9 dage), så venter du med at sende ordren til begge vare er på lager igen? Laver du en dellevering som giver en merudgift til dig/kunden?

Det afhænger af den konkrete situation og hvad jeg aftaler med kunden. Men som hovedregel vil jeg nok ikke lade kunden vente fx 10 dage, hvis jeg kan dellevere.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)