Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lager i en webshop

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med min webshop,og er kommet til en problematik omkringer som jeg håber i vil hjælpe med at belyse. I starten vil der være et relativt lille varelager.

Bør jeg på hjemmesiden oplyse om en vare er på lager - bør jeg endda oplyser hvor mange der er på lager?

Bør folk kunne bestille en vare som ikke er på lager? Hvis folk forsøger at køber 4 af et produkt, men der kun er 2, bør webshoppen så automatisk ændre antallet og gøre opmærksom på lager situationen?

Hvad er smartest, så jeg taber færrest muligt kunder?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:28

Jeg sørger altid for, at have et par tusinde af hver vare på lager, og såfremt jeg ikke har, kan det slf. skaffes indenfor et par hverdage.

Men, jeg syntes du skal skilte med om du har varen på lager eller ej, og hvor lang tid leveringstiden er.

Personligt, køber jeg ikke en varer i en webshop, hvis jeg ikke kan se om den er på lager, og hvor lang tids levering der er.

Edit
Du kunne lave et smart system, som gør kunden opmærksom på om der er nok varer på lager eller ej.

Eller vælge den løsning, at du skriver til kunden når du opdager du har for lidt varer på lager, og finder en løsning den vej.

Det er jo vigtigt, at du ved hvad du har på lager, hvad der sælger, således, at du undgår situationer hvor du har udsolgt :)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:32

Hej Casper

Det er desværre ikke noget jeg kan bakke op med statistik.... og så hører det vel også til i gråzonen..... Men jeg kan da sige så meget, at når jeg handler på nettet så er en lav varebeholdning ikke ligefrem noget, der får mig til at være længere tid om at tage beslutningen om jeg skal købe produktet eller ej. Hvorimod jeg, hvis jeg kan se butikken har bunkevis af produktet på lager, har langt nemmere ved lige at sove på beslutningen.

Det er som sagt lidt i gråzonen og jeg opfordrer dig naturligvis ikke til at lyve overfor dine kunder om din lagerbeholdning..... Men hvis jeg var dig ville jeg prøve at eksperimentere lidt med ikke at have så mange produkter hjemme af gangen - if you catch my drift ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 22:32

Hej Casper

Det er interessant problemstilling og jeg har præcis den samme. Nu er det mest normalt af mine kunder kun bestiller 1 stk. ad gangen, så for mig er det fint nok, at varen står til "på lager" selvom der kun er 1 stk.

Når det så sker at der kommer en ekstra bestilling (så sent som i morges, faktisk), så er jeg straks på emailen og forklarer at der vil være lidt leveringstid på den samlede bestilling og det er der altid forståelse for, specielt når kunden får besked hurtigt.

Så jeg vil sige, gå efter ordren ved at vise at varen er på lager (evt, i antal stk, hvis det er relevant for dig) og få tilgivelse bagefter, hvis det er et problem Smile

Venlig hilsen
Ole 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 22:36

Jeg har testet det flere gange, og hver gang kommet frem til konklusionen at folk skal kunne se lagerstatus.

Om man så skal sætte ting i rest eller tilrette antal kommer jo også an på leveringstid fra din leverandør. Er det dage ville jeg nok sætte hele bestillingen i rest, men er det længere tid ville jeg tilrette antal.

Tilmeldt 1. Apr 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 22:40

Jeg holder mig til at have et lille udvalg på lager af de mindre ting på min side. De større ting bliver købt hjem stykvis som bestillingerne kommer ind, men der får kunden med det samme besked om at varen ikke er på lager. Jeg har også gjort opmærksom på at det fungere på denne måde i mine salgs og leveringebetingelser.

Mvh

Signe

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:55

Casper nu ved jeg, hva det er, som du har gang i, og dine kunder vil i 97 ud af 100 handler kun købe et stk. Dvs du oplever næppe nogle, som hamstre 2-4 stk af hver varer. Men du kan så opleve, at nogle kunder køber to forskellige varer, og der vil det måske være meget praktisk... For så kan kunden se, hvis den ene er på lager, mens den anden først kommer på lager...

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 23:11

Hej

Som andre også nævner har det forvenligt lidt at sige..hvad der sælges. Ved fra min søde kone, der shopper en del på børne-/tøj wbshops, at hvis en vare ikke er på lager, så går ordren næsten altid til den næste shop der har varen på lager. Men er det lidt mere "specielle" varer som ikke udbydes så massivt som børnetøj o.a., så er der nok flere parametere som afgør om evt. rest-ordre situation alligevel vil give et salg.

Jeg har selv overvejet  at erstatte "lagerstatus" med en "leveringstid".
Eksempelvis har jeg varer fra leverandører, der leverer samme dag, de varer har jeg typisk ikke selv ret stort lager af (her ville jeg skrive leveringstid 1-3 dage. Andre varer kommer fra udlandet og har måske lev.tid på op mod en uge før de kan være hos kunden, disse varer ville jeg give en leveringstid på 5-9 dage. hvor vidt varer så er på lager eller ej, har for så vidt ikke været i spil i forhold til kunden, det har den forventet leveringstid derimod, og det bør vel være den der betyder noget.

Det som sagt kun på tanke stadiet, og hvis nogen har konkrete erfaringer med lignende, eller kan "skyde ideen ned" er jeg da voldsomt nysgerrig.

/Almulimann

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:29

Mange tak for alle de konstruktive indlæg. Hvis jeg havde en masse midler købte jeg bare ind så der altid var vare på lager. Men jeg vælger at vise at en være er på lager, er den ikke det så vises der forventet leverings tid på (der vil ikke være mere end få produkter på lager af gangen i opstartsfasen).

Folk vil ikke kunne smide flere vare en der er på lager i kurven. Forsøger de det kan de indtaste deres mail, og får af vide når der er kommet nye på lager.

Det er parfumer som skal sælges.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 08:48

Casper Schneidereit:
Folk vil ikke kunne smide flere vare en der er på lager i kurven. Forsøger de det kan de indtaste deres mail, og får af vide når der er kommet nye på lager.

Hvorfor ikke lade kunderne bestille med den leveringstid, som du skriver der er? Sådan er min shop sat op og det fungerer fint.

Hvis jeg skulle handle et sted og sende en email afsted og vente på svar, så er det videre til næste butik,

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)