Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan søgeoptimere Oscommerce shop

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 488
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er igang med at lave en oscommerce shop. Men har lagt mærke til at <title> på alle sider er den samme.

Hvordan ændrer jeg nemmest det ? er der et modul eller noget til det, eller skal jeg ind oig gøre det manuelt i hver enkelt fil/side ??

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 20:02

Det rent programmeringstekniske kan jeg ikke bidrage med. Men nu du skriver, at du er i gang med OsCommerce, så giver jeg gerne et lynhurtigt tip. Oscommerce har nemlig potentiale for at blive noget af det værste, hvad angår duplicate content i en webshop. Sørg for fra starten af at have duplicate content i tankerne. Sørg for, at der er entydige URL'er til produkterne og at du får de samme og pæne URL'er allevegne.

Jeg ville egentlig helst opfordre dig til at lade OsCommerce ligge og gå efter en shop i et helt andet system, men nu du er i gang, vil jeg i hvert fald bidrage med ovenstående lille tip.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 20:35

takker :-)

men er færdig med shoppen som sådan, mangler bare seo, så det er det jeg skal have styr på.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 20:39

KomsiKomsa.dk:

takker :-)

men er færdig med shoppen som sådan, mangler bare seo, så det er det jeg skal have styr på.

OK. Så sørg for at bruge tid på at dobbelt- og trippeltjekke alle tænkelige kilder til duplicate content. Min erfaring viser, at oscommerce stort set kan producere duplicate content på dem alle Smile

Sortering, session-id, forskellige typer urls, sprog osv.

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 06
Skrevet kl. 22:37

Ja det må jeg gøre.

Nogen der kender en smart måde, eller nogle moduler til seo ?

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 23:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Frank Hellerup Madsen:
Oscommerce har nemlig potentiale for at blive noget af det værste, hvad angår duplicate content i en webshop.

Sludder; osCommerce laver stort set ikke mere SEO kludder end andre shopsystemer. Tværtimod har det nogle kæmpe fordele.

Det er helt korrekt at osCommerce er rigtig glad for sessions id´er..dette kan du dog slå fra i administrationen (på 99% af alle osc shops).

Få installeret muligheden for selv at skrive dine url adresser, underordnet om det er EZ sider, kategorier eller produkter. Sørg for samtidig at få en advarsel hvis du prøver at generere samme url 2 gange.

Jimmy

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 23:38

Dimsedut:

Sludder; osCommerce laver stort set ikke mere SEO kludder end andre shopsystemer. Tværtimod har det nogle kæmpe fordele.

Det er helt korrekt at osCommerce er rigtig glad for sessions id´er..dette kan du dog slå fra i administrationen (på 99% af alle osc shops).

Få installeret muligheden for selv at skrive dine url adresser, underordnet om det er EZ sider, kategorier eller produkter. Sørg for samtidig at få en advarsel hvis du prøver at generere samme url 2 gange.

Hej Jimmy,

Du har helt tjek på din SEO og OsCommerce, så for dig er det ikke et problem. Jeg gør opmærksom på, at hvis man ikke har det, kan OsCommerce hurtigt blive et duplicate content-helvede, som jeg endnu ikke har set andre webshops overgå.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 813
Skrevet kl. 23:47

Oscommerce er mega godt jeg har en lille webshop i Oscommerce nu.

Jeg skal også snaret til og æave en ny igen Surprise

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 813
Skrevet kl. 23:48

Jeg skal snart til og lave en ny igen Surprise*

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 23:58

Hej Frank, nu beskæftiger jeg mig "kun" med tre forskellige systemer, og valget herimellem er arbitrært. På SEO delen vil jeg faktisk vurdere osC til at være den som er billigst at få rettet fejlene, hvis man da kan kalde dem det.

Det er klart når man går ud og skal tilføje flere sprog i sin butik, have undersider til produkter. vise sine kategorisider over flere sider, fjerne alle unødvendige sider fra sin shop som fx checkout og konto, kæmpe med æ,ø og å entity, etc. SÅ SKAL MAN alligevel spørge bedre vidende til råds. Og nævn en shopløsning som har det hele på plads fra starten :)

Nu om dage, hvis man kan kalde det det. Så er der jo lavet moduler som går hurtigt ind og retter det mest basale SEO. Ser man blot på ovenstående udfordringer, så vil jeg tro du kan løse samtlige problemer via de moduler / contributions som der er lavet. Dette er underordnet om man snakker osC, Presta, Joomla osv.

Jeg mener det er Søren Riisager som på Semoblog har lavet en lille lister over hvad man som minimum skal have styr på rent teknisk. Nu er det vist et par år siden jeg har set listen, men som jeg husker den, så sørg for at opfylde de krav, og få så en SEO ekspert til at granske dit site igennem. .

Man kan altid finde noget at rette :)

Jimmy

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)