Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

en god idé?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg er lige kommet hjem fra det Italienske og kom på vejen hjem på en idé som jeg lige vil høre om der kan være lidt muligheder i, og i givet fald hvordan det skal gribes an - må indrømme at jeg er på helt bar bund på denne form for

forretninger. Ideén udspringer i at jeg selv havde lidt problemer med at finde brugbart info på nettet om en af de byer vi besøgte på vores tur. Hvis man tager en google søgning på byen, kommer der kun diverse hotel booking sider, wikipedia mv. Og slet ingen generelle sider på dansk.

Så ideen går på at oprette en side der hedder bynavn.dk (er ledigt ifølge one.com) og så via denne komme med egne betragtninger mv, samt diverse direkte links til forskellige butikker mv. i eller omkring byen. Og så håbe på at der vil være lidt økonomi i lidt banner reklamer, samt evt. google adds. (hvordan man så end gør det!)

Ifølge google adwords søgeords statistik er der små 3.000 lokale søgninger om måneden på bynavnet - har lidt svært ved at vurdere om det er nok. Men umiddelbart er der da besøgspotentiale til en del unikke besøg, hvis ellers man får sat siden rigtigt op, således at den mindst står på side 1 og meget gerne i toppen af siden.

Det er ikke meningen at der skal spindes guld på det, men hvis den kan give til en familiens sommerferie vil det være fint og så kan der jo fremover arbejdes på andre byer.

Hvad siger i - kan det lade sig gøre uden den store investeringen udover egne timer foran computeren samt selvfølgelig domæne og hosting.

Med venlig hilsen

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 16:17

Det kan du sagtens, er besøgende på et pænt tal f.eks 3000, så kan du nok tjene lidt penge på det.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 16:20

Hvis da få en trafik på 3.000 - bør du kunne få lidt penge ud af det - men ellers en fornuftig ide

Bo

Fra Horsens
Tilmeldt 17. Mar 09
Indlæg ialt: 132
Fra  TS Grafisk Pro Skrevet kl. 17:29

Go ide og investeringen afhænger nok mest af hvor meget af det tekniske du selv kan lave.

Må jeg spørge hvordan du kan se hvor mange googlesøgninger der er på et bestemt ord?

Professionel webdesign og programmering

www.tsgrafiskpro.dk

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Skrevet kl. 17:34

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09

Det lyder da som en god ide, det er svært t sige hvad du kan tjene på det. Men måske du kan udvide med andre byer eller hele Italien og få trafik den vej

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Skrevet kl. 19:20

Ja så kom jeg lidt videre. Domæne oprettet www.bolzano.dk og wordpress installeret, så nu skal der bare findes det rette tema med mulighed for banner reklame samt google addsense. Nogen der har nogle gode temaer der kan bruges til dette. Vil gerne have en side der ikke fremstår som blog, men som "alm" hjemmeside.

På forhånd tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:28

Du kan opsætte Wordpress som en statisk side under indstillinger,

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:06

Hej Flemming.

Det lyder som om der godt kan komme lidt kroner ind på det. Find evt. inspiration i det gamle Thorborg Podcast om hvordan hans kone laver lommepenge på lidt samme ide som dig: http://www.amino.dk/media/p/279201.aspx

Emnet er noget andet, men ideen med info er den samme.

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Skrevet kl. 01:07

Så er der kommet lidt info ind på min side om Bolzano - tjek den ud og kom gerne med feedback om hvorledes jeg kan optimere den således at jeg findes på google - der skulle jo gerne generes lidt trafik til siden.

Hvis i kigger på denne underside http://bolzano.dk/?page_id=29 vil det så være muligt at ændre adressen til http://bolzano.dk/autotog i stedet? Og vil det være muligt at have en banner reklame for DB Autotog øverst i stedet for det billede der er det nu?

På forhånd tak for hjælpen

Flemming Bach

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)