Hejsa, Jeg er lige kommet hjem fra det Italienske og kom på vejen hjem på en idé som jeg lige vil høre om der kan være lidt muligheder i, og i givet fald hvordan det skal gribes an - må indrømme at jeg er på helt bar bund på denne form for forretninger. Ideén udspringer i at jeg selv havde lidt problemer med at finde brugbart info på nettet om en af de byer vi besøgte på vores tur. Hvis man tager en google søgning på byen, kommer der kun diverse hotel booking sider, wikipedia mv. Og slet ingen generelle sider på dansk. Så ideen går på at oprette en side der hedder bynavn.dk (er ledigt ifølge one.com) og så via denne komme med egne betragtninger mv, samt diverse direkte links til forskellige butikker mv. i eller omkring byen. Og så håbe på at der vil være lidt økonomi i lidt banner reklamer, samt evt. google adds. (hvordan man så end gør det!) Ifølge google adwords søgeords statistik er der små 3.000 lokale søgninger om måneden på bynavnet - har lidt svært ved at vurdere om det er nok. Men umiddelbart er der da besøgspotentiale til en del unikke besøg, hvis ellers man får sat siden rigtigt op, således at den mindst står på side 1 og meget gerne i toppen af siden. Det er ikke meningen at der skal spindes guld på det, men hvis den kan give til en familiens sommerferie vil det være fint og så kan der jo fremover arbejdes på andre byer. Hvad siger i - kan det lade sig gøre uden den store investeringen udover egne timer foran computeren samt selvfølgelig domæne og hosting. Med venlig hilsen Flemming Bach |
Det kan du sagtens, er besøgende på et pænt tal f.eks 3000, så kan du nok tjene lidt penge på det.