Hej Amino Har igen læst en masse omkring enkeltmands virksomheder, også her på siden, men der er en ting jeg ikke er helt så sikker på, håber i kan hjælpe. Det jeg tænker på er den skattemæssige forbindelse mellem privat/virksomhed. 1. Lad os sige at overskud = 100.000 kr. når året er omme. 2. Hvis der står 100.000 i plus på bankbogen, skal virksomheden beskattes af dette, eller bliver jeg personligt beskattet af dette beløb? Eller bliver jeg først beskattet personlig, hvis jeg trækker penge ud til mig selv privat? 3. nu skrev jeg tidligere et spørgsmål, hvordan jeg gør mht. løn til ikke fast ansatte - hvad med mig selv, hvis man tænker løbende sporadisk lønninger, skal firmaet blot indberette hvor meget der er udbetalt, og så jeg personligt, blot ændrer mit skattekort? Håber der er nogen der kan svare kort og præcis på ovennævnte spørgsmål :) Bendtsen |
Hvis der er tale om en ganske almindeligt enkeltmandfirma, hvor du personligt hæfter for det hele - så skal du beskattes af hele dit overskud. Det er lige meget hvad der står på kontoen og om du trækker det ud. Når året er omme så bliver du beskattet af de i eksemplet nævnte 100.000 kr.