Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Told fra Hong kong

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Ved i noget om hvor meget told da bliver lagt på, hvis jeg eksempelvis køber en playstation 3 fra hong kong. Hvordan udregner tolden det, har nemlig aldrig rigtig forstået det?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:41

Told udregnes ik ud fra afsendelses landet, men hvilken varegruppe en varer tilhøre...

Her er en smart simpel oversigt, som vist giver dig svaret, nemlig 0,00% på spillekonsoller ;D

http://www.toldpriser.dk/toldsatser

Tilmeldt 18. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 14:45

I skal bare lige vide at det elektronik man køber i asien er LANGT fra det samme som man køber i EU eller USA for den sags skyld.

Bare så i ikke tror det er 100% samme kvalitet som hvis i fx køber den i EL-Giganten eller i Tyskland

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:13

PepsiMax:

I skal bare lige vide at det elektronik man køber i asien er LANGT fra det samme som man køber i EU eller USA for den sags skyld.

Bare så i ikke tror det er 100% samme kvalitet som hvis i fx køber den i EL-Giganten eller i Tyskland

Det er vist ik helt sandt... For så firkantet kan du altså ik sætte det op!
Det handler mere om, hvor man køber det, fremfor hva man køber!

Ellers skulle du måske tjekke, hvor mange elektronik varer er lavet henne... Også dem, som sælges i El-Giganten og Tyskland...

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 16:24

Hej Fashion-seller

Tak for svaret, så er det sku billigt nok hvis jeg ikke skal af med noget told.

Med venlig Hilsen

Arlo

Fra Tikøb
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 44
Fra  DANSK TEKNOLOGI A/S Skrevet kl. 16:30

Husk også lige at indregne momsen, som du nok ikke slipper for hvis varen bliver spottet på vejen...

Mvh

Steen

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 16:39

Fashion-Seller:

Told udregnes ik ud fra afsendelses landet, men hvilken varegruppe en varer tilhøre...

Det er nu ikke rigtigt, en vare kan godt have forskellig toldsats alt afhængig af hvad land den kommer fra. I nogle tilfælde kan anvendelse af varen også være bestemmende for toldsatsen.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 18. Jun 09
Skrevet kl. 16:50

Hej Fashion

Ja jeg ved godt næsten det hele bliver lavet i kina.

Men nu rejser jeg en del i asien og har flere kollegaer der har købt elektronik i asien og det er bare ikke samme kvalitet som det der ender i EU.

Indmaden er lang fra det samme i fx en pc der bliver solgt i asien og eu.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:04

PepsiMax:

Ja jeg ved godt næsten det hele bliver lavet i kina.

Japan er nu ret godt med...

PepsiMax:

Men nu rejser jeg en del i asien og har flere kollegaer der har købt elektronik i asien og det er bare ikke samme kvalitet som det der ender i EU.

Indmaden er lang fra det samme i fx en pc der bliver solgt i asien og eu.

Nu er det kosmetiske forskelle, som der er på en Playstation fra Asien, USA og EU... Der er nogle lokale tilpasninger, men produktet er stortset det samme...

Du kan jo ik sammenligne Playstation med et lokalt discount mærke... Trust me Playstation sælger ik konsoller med billigt indmad!
Og det samme gør de andre producenter heller ik! Så snart der står et kendt mærke på, så er produktet tæt på ens world wide!

Tilmeldt 18. Jun 09
Skrevet kl. 20:10

Okay vi bliver nok ikke enige her :-D

Og det er faktisk kosmetisk den eneste sammenligning er. Det har jeg set mange exempler på da jeg arbejdede derude i et år.

Og jeg har kollegaer (danske) der er bosidende i thailand og de køber alt deres elektronik i EU når de er heroppe og arbejde.

Så det er ikke bare et enkelt stående tilfælde jeg kan ref til.

Men lad os nu ikke blive uvenner over det :-D

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)