Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop, hvad skal man vælge?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har pt. en oscommerce webshop og ønsker en ny, da jeg bl.a. har problemer med min nyhedsbrevfunktion. Min nuværende hjemmeside har jeg haft i 4-5 år.

Nu står spørgsmålet overfor om jeg skal vælge en dandomain webshop - inkl. unikt design. eller om jeg skal gå uden om sådan en løsning og købe en færdig side som den jeg har nu? Hvad er bedst på længere sigt?

Pt. betaler jeg for hosting af hjemmesiden ved surftown, betalingsmodul via epay, gebyrer til PBS og for domænet. Det løber jo også op i en del. Men hvad kan bedst betale sig for mig, når jeg skal ud og investere i en ny webshop?

Jeg er ikke særlig teknisk anlagt hvad angår html osv. men har stor kendskab til photoshop osv. :-)

På forhånd tak

Mvh.

Julie

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 03:35

Hej Julie.

Jeg vil til enhver tid anbefale en open-source løsning. Det er hvor du ikke betaler noget månedligt, men bare står 100 % for den selv. Det synes jeg er den bedste løsning på langsigt. Du kan nemlig altid udvide, og så forme shoppen 100 % som du selv vil.

Det kan du ikke hvis du binder dig til fx. Dandomain.

Det som jeg har valgt til min webshop der sælger billige golfbolde, er Prestashop. Prestashop er super brugervenligt, og jeg er så glad for det. Du skal jo til at sætte dig ind i et nyt system, og der vil du uden tvivl blive glad for det.

Nu bruger du allerede Epay, så jeg vil anbefale dig at hoste din side her hos Prestahotel.dk. Prisen inkluderer dit abb. Hos Epay, så det er faktisk ikke særlig dyrt.

De kan også hjælpe dig med din nye shop.

Men der er rigtig mange muligheder, det her er blot en af dem, som jeg har været utrolig glad for.

Held og lykke med valg af din nye shop, sig endelig til hvis du har spørgsmål :)

- Casper.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:07

Casper Blom:
Jeg vil til enhver tid anbefale en open-source løsning

Det kommer an på Julies behov. Måske har Dandomain nogle funktioner som er bedre hos dem end i en open source.

Casper Blom:
Det er hvor du ikke betaler noget månedligt, men bare står 100 % for den selv.

Der skal jo betales for et webhotel + betalingsgateway samt at man så selv står for evt. backup af data og filer. Man skal også selv huske at opdatere den når der kommer en ny version (når den er testet). Men vi kan godt blive enige om at en hostet løsning sagtens kan løbe op i hvad det koster at have et webhotel selv til et par shops ;)

Casper Blom:
Nu bruger du allerede Epay, så jeg vil anbefale dig at hoste din side her hos Prestahotel.dk. Prisen inkluderer dit abb. Hos Epay, så det er faktisk ikke særlig dyrt.

Yes

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:02

eya:
Pt. betaler jeg for hosting af hjemmesiden ved surftown, betalingsmodul via epay, gebyrer til PBS og for domænet. Det løber jo også op i en del. Men hvad kan bedst betale sig for mig, når jeg skal ud og investere i en ny webshop?

Hvis du allerede nu synes det løber op, så vil jeg ikke anbefale DanDomain (eller Scannet for den sags skyld). Her betaler du "leje" af platformen og hver gang du vil have en ny lille udvidelse til din shop (som sjovt nok ikke ligger i produktet som standard), ja så koster det ekstra hver måned.

Flere af de shops vi laver på Magento platformen er faktisk folk der er vokset ud af deres DanDomain/Scannet shop (og også er blevet trætte af den høje månedlige ydelse).

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:33

Hej Julie

Hvis du er på fornavn med Photoshop, så skal du næsten kigge på vores CloudSprout løsning, den er lavet til designere som har lyst til at beskæftige sig med tekniske aspekter.

Vi har lavet en Photoshop-integration, så man let og hurtigt kan lave layoutændringer, derudover er der også et drag-n-drop interface så man får fuld kontrol over sin shop.

Vi er dog nogle af de "frygtede" leje løsninger, men til lejeløsningernes forsvar skal nævnes at vi også leverer en del mere en standard open source hosting, for vi tager nemligt hele ansvaret for det teknisk og yder telefonsupport hjælpen altid er nær (indenfor normal åbningstid :-) )

Så hvis man skal sammenligne det vi leverer med open source systemer, så kan f.eks. betale sig at kigge på http://www.webshop3.dk eller http://www.goldenplanet.dk.

Der er dog en fejl ved CloudSprout, og det er at først åbner vores beta-version, i starten af næste måned. Men sende en mig på plu@cloudsprout.dk så sender dit et login så snart som muligt, så kan du se om det er noget for dig.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 22:36

Det er fandme for groft jeg skal lege sælger for CS..... Men mener du ikke:

Lundsby:
den er lavet til designere som ikke har lyst til at beskæftige sig med tekniske aspekter.

Istedet for:

Lundsby:
den er lavet til designere som har lyst til at beskæftige sig med tekniske aspekter.

?

Big Smile

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:37

Hej Fama

Du har fuldstændigt ret, det gik vist lidt hurtigt :-)

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 23:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Vi er dog nogle af de "frygtede" leje løsninger, men til lejeløsningernes forsvar skal nævnes at vi også leverer en del mere en standard open source hosting, for vi tager nemligt hele ansvaret for det teknisk og yder telefonsupport hjælpen altid er nær (indenfor normal åbningstid :-) )

Support, uddannelse og vejledning er bare nøgleord i at give kunden en tryg og sikker oplevelse af at komme igang med et hvilket som helst nyt produkt. 

Der er ingen tvivl om at det i sidste ende vil give kunden en væsentligt større afkast på sin investering!

Vi har med webshop3 tilmed udarbejdet danske videoguides i hvorledes de meste almindelige opgaver klares.

Til orientering så er Webshop3 et fullservice produkt/brand pakket omkring Magento Commerce.

Som Golden planet er med osCommerce.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:57

Tak for alle jeres svar. Tror det bliver Open Source CMS og ikke en dandomain. Så er næste dilemma bare hvem man mon skal vælge, det er jo en ren jungle Tongue Tied

Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 37
Fra  Server Børsen Skrevet kl. 19:18

Hej

Du kunne jo smutte forbi dserver.dk, her kan du gratis prøve mange af de nævnte shop gratis. Installeret med 1-klik installation.

Men synes du skal vælge en host som yder telefon support(Det gør jeg ikke), synes det er vigtigt du hurtig kan kommen i kontakt med din udbyder af en webshop. Hvis der skulle opstå problemer.

Mvh Lars

.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)