Jeg har pt. en oscommerce webshop og ønsker en ny, da jeg bl.a. har problemer med min nyhedsbrevfunktion. Min nuværende hjemmeside har jeg haft i 4-5 år. Nu står spørgsmålet overfor om jeg skal vælge en dandomain webshop - inkl. unikt design. eller om jeg skal gå uden om sådan en løsning og købe en færdig side som den jeg har nu? Hvad er bedst på længere sigt? Pt. betaler jeg for hosting af hjemmesiden ved surftown, betalingsmodul via epay, gebyrer til PBS og for domænet. Det løber jo også op i en del. Men hvad kan bedst betale sig for mig, når jeg skal ud og investere i en ny webshop? Jeg er ikke særlig teknisk anlagt hvad angår html osv. men har stor kendskab til photoshop osv. :-)
På forhånd tak Mvh. Julie |
Hej Julie.
Jeg vil til enhver tid anbefale en open-source løsning. Det er hvor du ikke betaler noget månedligt, men bare står 100 % for den selv. Det synes jeg er den bedste løsning på langsigt. Du kan nemlig altid udvide, og så forme shoppen 100 % som du selv vil.
Det kan du ikke hvis du binder dig til fx. Dandomain.
Det som jeg har valgt til min webshop der sælger billige golfbolde, er Prestashop. Prestashop er super brugervenligt, og jeg er så glad for det. Du skal jo til at sætte dig ind i et nyt system, og der vil du uden tvivl blive glad for det.
Nu bruger du allerede Epay, så jeg vil anbefale dig at hoste din side her hos Prestahotel.dk. Prisen inkluderer dit abb. Hos Epay, så det er faktisk ikke særlig dyrt.
De kan også hjælpe dig med din nye shop.
Men der er rigtig mange muligheder, det her er blot en af dem, som jeg har været utrolig glad for.
Held og lykke med valg af din nye shop, sig endelig til hvis du har spørgsmål :)
- Casper.