Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Svindel

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

 

Hvad er det vi gør når en gut har modtaget sin vare (et kamera til 6k i dette tilfælde) og en måned efter foretager en indberetning til pbs og får sine penge igen? Vi har kontakt til en fra hans familie, som dog ikke virker speciel samarbejdsvillig. PostDanmark har vi snakket med og de har en underskrift på en leveret pakke.

 

Vh

Nicolai

Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 698
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er surt..men pbs er som rockere ... Ikke til at tale med... Det eneste at gøre er at hive fat i en jurist eller ned på politistationen...
Tilmeldt 15. Feb 09
Indlæg ialt: 129
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er noget rigtigt svineri at PBS bare trækker pengene retur og iøvrigt opkræver et dyrt gebyr oveni for at gøre det, og egentligt kun at varetage Kortholders interesse...

Jeg har prøvet det Nogen gange og det genere mig at PBS ikke dobbelt tjekker om kunden rent faktisk  har modtaget sine varer før de blindt trækker pengene retur fra os dødelige erhvervsdrivende..

 

Jeg har prøvet den Korrekte vej, altså rettens vej..

Sangen handlede om en kunde der betaler med sit eget dankort køb ca. 12.000 kr.
Manden får sine varer og vi får pengene, men ca. 10-14 dage senere.. Vupti, så har PBS trukket pengene retur fra vores konto.. pga. en insigelse.

Så vi står uden varer og uden penge :-/

Hvad gør man så, vi gør til inkasso, politi, fogderet, opsøger hans bopæl.. Intet hjælper..
Hos politiet er han meldt for bedrageri, og fordi han ikke mødte i retten i Viborg 3 gange i træk, har det taget ca. 4 år.

Han fik ingen dom, men en advarsel af dommeren........
Og vi kan så lede efter de penge et sted hvor solen ikke skinner...


Tager du ham i fogderetten og han faktisk møder op, siger de typisk: Jeg har ingen penge og skylder til højre og venstre !

Så siger fogderets dommeren: Vi udskyder sagen 6 måneder eller helt dropper at få noget ud af manden.

Du er som selvstændig Helt alene og er i virkeligheden skydeskive for div. tosser og bedragere.
(Dem af dem som ved hvor let det i virkeligheden er)

Fra 3500
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nicolai,

Nu har jeg jo en stærk mistanke om, at jeg er impliceret i præcis det omtalte svindelnummer, eftersom at det formentlig var mit dankort, der har betalte for "nummeret," - og jeg derfor gjorde indsigelse. Jeg har stadig alle data på vores ven Ib, og kopier af hans korrespondance med sine rusiske venner, og alt er indsendt sammen med indsigelsen til PBS.

Jeg er virkelig ked af at høre, at han valgte aldrig at returnere dine varer. Vi fulgte op på den lignende forsendelse fra shg, og kunne se at han afviste modtagelse på den. Du siger bare til, hvis du har brug for data til en evt. politianmeldelse.  

 

 

 

 

Fra 3500
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om du kan huske at vi dengang talte om, hvordan man kunne beskytte sig med lignende sager. Jeg var jo i besiddelse af mit dankort: Problemet er at der med internethandel ikke skal være sammenhæng mellem betaler og varemodtager, (som der jo bestemt ikke var i dette tilfælde!) Jeg kan bare ved min søde ikke fatte, hvordan varemodtager kan slippe afsted med at stå som ordregiver og modtager af varer betalt med stjålne dankort-oplysninger uden at der sker en hujende fis...   

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for hjælpen!

Nej du er ikke impliceret, det er en anden situation, vi modtog pakken fra ham svindleren og dine penge er selvfølgelig berettiget modtaget tilbage.

 

Vh

Nicolai

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)