Jeg har et lidt kringlet spørgsmål. Jeg arbejder pt. som konsulent i mit eget firma. Jeg er førtidspensionist, men må godt have eget firma, så længe jeg ikke arbejder over 20 timer. Jeg har fået en kunde, som jeg kommer hos nogle få timer om ugen. Han har dog fået tildelt et tilskud af kommunen (personlig assistance). Nu fortæller kommunen ham at han kun kan have mig ansat, hvis jeg er vikar. Og da jeg ikke ønsker at blive registreret i noget andet vikarbureau, har jeg ingen andre muligheder end at omregistrere mig som vikarbureau. Men jeg får at vide af Erhvervs- og Selskabstyrelsen, at jeg kan IKKE omregistrere mig til vikarbureau UDEN at have nogle ansatte. Og dertil kommer jo at hvis jeg så skal ansætte nogen, skal jeg lave ovenskomster osv., men det er praktisk talt kun mig, der vil være den arbejdende. Og jeg ønsker for så vidt hverken at have nogen ansatte (jeg arbejder kun 5 timer om ugen), jeg vil gerne beholde mit eget firma og jeg vil ikke miste den ene kunde jeg har. Men han har behov for sit tilskud for at have råd til mig. Nogen, der har nogle forslag til hvad man så gør? |
Hej Helle
Rammer du så ikke ind i regelerne om skjult ansættelse på den måde ? Jeg kan huske revisor afhandling jeg læste engang, hvor en mand havde sit eget firma men var fast udlejet til det samme firma, det blev skønnet af skattevæsenet som skjult ansættelse og den kære mand endte med en træk procent på 113 :(
Du burde ihvertfald spørge en klog mand, så du ikke er så uheldig.
Mvh Caspar