Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af vikarbureau kun med egen arbejdskraft til kunde med tilskud

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Strøby Egede
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et lidt kringlet spørgsmål.

Jeg arbejder pt. som konsulent i mit eget firma. Jeg er førtidspensionist, men må godt have eget firma, så længe jeg ikke arbejder over 20 timer.

Jeg har fået en kunde, som jeg kommer hos nogle få timer om ugen. Han har dog fået tildelt et tilskud af kommunen (personlig assistance).

Nu fortæller kommunen ham at han kun kan have mig ansat, hvis jeg er vikar. Og da jeg ikke ønsker at blive registreret i noget andet vikarbureau, har jeg ingen andre muligheder end at omregistrere mig som vikarbureau.

Men jeg får at vide af Erhvervs- og Selskabstyrelsen, at jeg kan IKKE omregistrere mig til vikarbureau UDEN at have nogle ansatte.

Og dertil kommer jo at hvis jeg så skal ansætte nogen, skal jeg lave ovenskomster osv., men det er praktisk talt kun mig, der vil være den arbejdende. Og jeg ønsker for så vidt hverken at have nogen ansatte (jeg arbejder kun 5 timer om ugen), jeg vil gerne beholde mit eget firma og jeg vil ikke miste den ene kunde jeg har. Men han har behov for sit tilskud for at have råd til mig.

Nogen, der har nogle forslag til hvad man så gør?

Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 19:03

Hej Helle

Rammer du så ikke ind i regelerne om skjult ansættelse på den måde ? Jeg kan huske revisor afhandling jeg læste engang, hvor en mand havde sit eget firma men var fast udlejet til det samme firma, det blev skønnet af skattevæsenet som skjult ansættelse og den kære mand endte med en træk procent på 113 :(

Du burde ihvertfald spørge en klog mand, så du ikke er så uheldig.

Mvh Caspar

Fra Strøby Egede
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:28

Jeg er helt ny i faget med egen virksomhed. Hvad er skjult ansættelse i og for sig, hvad er definitionen på det?

Men hvad kunne løsningen ellers være? Min kunde kan ikke få tilskud medmindre jeg er vikar.

Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 19:45

Så vidt jeg husker så var definationen at: Fordi han havde sit eget selskab uden andre ansatte og konstant lejede sig ud til det samme firma, så var det skjult ansættelse da den eneste forskel var nogle skatte fordele.

Nu er jeg ikke revisor og jeg har altid gjort det forkerte(jeg er lidt for kreativ) Så kan du slå en handel af med en som har et vikarbureau om en ansættelse hvor du selv har kunden. SMBA en billig selskabs facon kunne også være en løsning evt. med en anden ejer.

Prøv at spørg en af revisorene herinde, de ved det bedre end jeg :)

Mvh Caspar

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:54

Hvis du ikke har planer om at få andre kunder, så taler vi jo skjult ansættelse.

Er der ikke tale om en skjult ansættelse kunne du måske finde en anden branchekode der er mere passende end vikarbureau - er du en lille enkeltmandshær er der jo ikke meget bureau over det. Så burde EOGS være klaret.

Jeg har før haft en enkeltmandsvirksomhed uden ansastte registreret under branchen vikarbureau, - og det gav ikke nogle problemer. Der må være forskel på folk :)

Held og lykke med det.

PS skal du have et momsnummer for at din kunde kan få tilskud?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)