Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping og produktansvar ??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey Aminoer

Er der nogen der har kendskab eller endnu bedre erfaring med dropshipping og produktansvar i denne forbindelse ?

Jeg tænker særligt på hvem der egentlig bærer ansvaret for et produkt som jeg får solgt til en kunde ?

Så vidt jeg ved, er loven blevet lavet om for nylig, sådan at forbrugeren nu kan anlægge sag an mod fabrikanten i stedet for forhandleren...! Eller kan forhandleren ikke frasige sig produktansvar ?

Og hvor finder jeg SERIØSE dropshipping firmaer (nationalt/internationalt) som jeg kan opnå dropshipping aftaler med ? (og jo, jeg har googlet, men alle de hersens amerikanske sites der lover guld og grønne skove undgår jeg helst). Der må være nogen aminoer out there, som har personlig erfaring med denne spændende handelsform.

Med venlig hilsen

René

Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 23:33
Dit spørgsmål om produktansvar for mellemhandlere er ganske interessant idet EF-domstolen fornyligt har erklæret den tidligere danske lov på området i strid med EU-retten. En mellemhandler hæfter dog stadig i mange tilfælde. Det kan kun anbefales at søge risikoen dækket af en forsikring. Du kan læse mere her:

Du skal dog huske at en forbruger altid kan reklamere over mangler til sælger (dvs. dig), hvilket vil være langt mere hyppigt end sager om produktansvar. Ligeledes skal du huske den lovpligtige fortrydelsesret, som også gælder mellem sælger (dvs. dig) og forbrugeren.

Helt generelt kan det siges at "dropshipping" ikke påvirker retsforholdet mellem slutbrugeren og dig som sælger.

Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 21:00
Hej Jens

Tusinde tak for det gode link...! Det var lige i øjet

Og lad det samtidig være en advarsel til enhver iværksætter som tankeløst vil kaste sig ud i dropshipping handelen i den tro, at man blot er forhandler og derfor har numsen fri hvad angår produktansvar...!!! Surt at få en sag på halsen på grund af et produkt som man ikke engang selv har holdt i hånden.

Men det er jo erhvervsrisikoen ved at være iværksætter... I´ll take my chances ! Men sund fornuft,  test af vareprøver og grundig background check af dropshipperen er nok nogle af kodeordene...

Med venlig hilsen

René

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)