Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Social iværksætters søgning af udefinerbart netværk indenfor kultur

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg hedder Jan Korgaard. Jeg er, hvis man skal sætte mig bås, en social iværksætter med film som hjertebarn.

Jeg er for nylig flyttet til Berlin for at komme ned i en sprudlende energisk kunstnerisk energi. Jeg solgte alt, hvad jeg havde, på nær tøj købte en MacBook Pro og tog af sted. Jeg kendte ingen i Berlin, men eventyret kaldte.

Berlin er billig, hvilket har gjort det muligt at leve hernede for opsparede penge. Jeg har et halvt år til at få noget op at stå.

Jeg arbejder på en dokumentar. Filmen har som præmis, at den skal være super livsbekræftende og give folk lyst til at være positive overfor hinanden. Jeg er snart ved at være med skrive processen også skal der skaffes penge Geeked

Jeg ved ikke om, jeg er havnet i det forkerte forum? Jeg blev anbefalet Amino af en kammerat, jeg ikke har talt med i mange år. Jeg har som regel, at hvis der kommer positive energier fra andre mennesker, følger jeg dem. Dog med forbehold Smile

Så hvis i har noget positivt at byde ind med eller mener at vi kan lege sammen om et eller andet projekt, så kontakt mig endelig.

Her er linket til min hjemmeside:

www.poeticpeaceproductions.com

Viele Grüße,

Jan Korgaard    

Tilmeldt 12. Dec 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:38

Hej Jan

Er det alle slags film du laver ?

Jeg har nemli en ret god ide til hvordan man kan lave et genialt produkt med film.

Mvh Caspar

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 13:46

Hej Casper

Jeg laver film som ligger indenfor Poetic Peace visionen som står på hjemmesiden. Så hvis din ide ligger indenfor det kan vi tale om det, men ellers er der mange andre og mere kvalificerede end mig!

Jeg vil dog sagtens kunne guide dig lidt rundt i filmens univers, og hjælpe dig på vej, hvis det ligger udenfor Poetic Peace Visionen.   

Håber det er svar nok Smile

Jan

Tilmeldt 12. Dec 08
Skrevet kl. 14:14

Hej Jan

Tak for dit hurtige svar, det er ikke inden for det område. Som fuldstændig uforstående troede jeg i princippet at film er film:)

Caspar

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 14:17

Okay, men sig til hvis du har brug for hjælp, kender dog andre aspekter til banchen. 

Tilmeldt 12. Dec 08
Skrevet kl. 14:58

Mange tak, det skal jeg nok fordi at det er inden for en overskuelig fremtid at jeg skal igang med det projekt :)

Caspar

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 16:56

Hej Jan,

Det lyder super spændende med dit projekt - og på alle mine medbrugeres vegne: Velkommen til Amino :-)

Her kan du få hjælp til og selv hjælpe med næsten alt og i hvert fald alt, der har med iværksætteri at gøre. Hjælp kommer der især, når man er meget konkret - hvis man kan formulere et konkret spørgsmål eller et konkret problem. Det er lidt svært at gennemskue, om du skal bruge hjælp til at skaffe penge, eller om du har brug for flere idéer, samarbejdspartnere eller gerne vil med i andres projekter. Så hvis du kan blive mere konkret der, er der helt sikkert meget at hente.

Dine tanker om den konkrete film kan jeg kun bifalde, og hvis du kigger forbi min hjemmeside, kan du jo se, om jeg har gang i noget, som lyder spændende i dine film-ører.

Jeg er altid opmærksom på, hvad der kan få os alle til at gøre en forskel og har læst din side med stor interesse. Skriv endelig mere på siden eller tweet lidt, når der er noget nyt.

Bedste hilsener

Tommy Krabbe

Hej med dig :-)

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 21:18

Hej Tommy 

Det ser super spændende ud det du har gang i fedt.

Tak for din tilbagemelding. Jeg ved ikke præcis i nu, hvad det er jeg søger. Lige nu tror jeg meget det er at sende nogle små beskeder ud i verdenen om, hvad det er jeg laver og høre, hvordan det bliver modtaget. 

Det er for mig et meget grænseoverskridende firma, fordi det er så meget mit drømme firma og samtidig så ikke jantelovsagtigt at lave et firma der har til formål at gøre verdenen til et bedre sted gennem kunst og kultur.

Jeg er dog rigtig glad for din tilbagemelding, fordi den betyder noget for moralen og at der faktisk er folk der kan følge mig i min vision.

Jeg arbejder lige nu på at færdiggøre mit manuskript. Når det er gjort skal der skaffes penge, og det er nok det helt store konkrete. Jeg er nok færdig med mit manuskript om en måneds tid også kommer den store opgave. Til den skal der tænkes kreativt, fordi film og det at redde verden er to forskellige ting rent økonomisk, hvilket gør det svært. Enten kan man søge nationale puljer til velgørenhed eller nationale puljer til film, men ikke til begge. Der til skal siges at jeg ikke har gået en vej gennem filmskolen også fundet hjertet til velgørenhed. Jeg har heller ikke gået igennem velgørenhedsvejen som f.eks. at arbejde en del år for Røde Kors.

Jeg vil dog lige sige at folk har været ekstremt postive om mine ideer og derfor kan det sagtens være jeg tager fejl. Jeg arbejder meget med at åbne mit sind for nye muligheder eller åbne døre som engang var lukkede :-)

Endnu engang tak, og jeg skal nok være konkret, når der behov for konkret hjælp Smile

Jan

Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:44

Hej Jan.

Jeg faldt lige over dit indlæg, da det kommer frem når man googler social iværksætter.

Hvis du søger et netværk inden for socialt iværksætteri, så synes jeg du skulle indersøge netværket "The Hub". Jeg kan se det allerede er i Berlin og jeg er pt ved at starte det op i Danmark i København. Jeg er dog kun praktikant på projektet, men kan sige at det er et super fedt og inspirerende koncept. Jeg ved ikke om du allerede kender det?

Mvh Jeanne

Fra København
Tilmeldt 10. Aug 10
Skrevet kl. 16:47

Hej Jeanne Mia,

Undskyld det ekstremt sene svar.

Jeg kender det ikke, men jeg tjekker det ud :-)

Mvh

Jan

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)