Hej Amino’er Vil starte med at sige fantastisk hjemmeside, jeg har fundet meget brugbart viden herinde. Jeg er en ung dreng på 16 år, der altid har haft iværksætter drømme men det er desværre aldrig blevet til noget, dog her i de sidste par måneder er lysten til at starte blevet større og større. Jeg har gået og leget med ideen om at starte en webshop, der sælger printerpatroner, men har desværre ikke det største start kapital (ca. 5000-6000). Min stedfar arbejder med computere i hverdagen og kan derfor hjælpe mig med at få selve webshoppen op og køre, så kan spare mange penge på det område. Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe mig med at besvare: 1) Kan det lade sig gøre at blive taget seriøs som mindreårig?
2) Eftersom jeg ikke har det største kapital, ville jeg høre om det kan lade sig gøre at få en leverandør til at sælge på kommission eller om det er komplet umuligt for en nystartet webshop?
3) Er det bedst at satse på dropshipping, kommission eller et købt varelager men ikke særlig stort?
4) Hvor mange pakker skal jeg regne med at sælge de første par måneder?
5) Er det bedst at finde en leverandør i Danmark eller udlandet, og hvor kan man finde dem? (Har før arbejdet for et printerpatron firma. Han fik sine varer igennem en leverandør, hvor han skulle købe aktier, i firmaet, før han kunne handle og det skulle vidst gøre det hele billigere, nogen der har hørt om dem?)
Håber I kan hjælpe mig J
Mvh. Anders Bang |
Hej Anders,
Jeg vil prøve at svare på dine spørgsmål efter min bedste overbevisning.
1) Janus Friis var ikke særlig gammel da han begyndte så jeps selvfølgelig kan du blive taget seriøs
2) Eftersom du er ny kunde hos leverandøren vil de nok have cash up front de 1ste gange for at sikre sig økonomisk i disse tider. Men hvad med at finde en leverandør du kan bestille hos efterhånden som du sælger produkterne - og få en kontant rabat f.eks. 20-30% - på den måde har du ikke bundet nogle penge i varelager som bare ligger og venter og du kan leverer direkte fra leverandøren via deres distribution (post eller gls evt.).
3)
4) Hvad er dit budget ?
5) inkclub leverer dag til dag via sverige så der kan måske være et land
Held og lykke med din lille virksomhed - har du over vejret at lave noget andet såsom at afhente og gen-opfylde printerpatroner til virksomheder istedet for at sælge dem nye hele tiden - blot en idé ?
Sørenburesø