Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet i hjemmet - fradrag?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men Anette nævner headset i forbindelse med computer.

Og i skats folder formuleres goder også som computer med tilbehør, mens tilbehør ikke er nævnt ifb. med telefoner.

Men personligt vil jeg også mene at tilbehør som et headset kan trækkes fra.

En anden sag er at jeg overvejer et håndfri installation i min private bil, men med det formål at kunne besvare og foretage firmarelaterede opkald.

Så er spørgsmålene:

1. Er det at betragte som tilbehør til telefonen eller til min bil?

2. I tilfælde af at det er tilbehør til telefonen kan det så trækkes fra?

Karditech driver affiliate hjemmesider omkring om bl.a. billigt bredbånd.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 12:50

RKTechnologies:

Ja, men Anette nævner headset i forbindelse med computer.

Og i skats folder formuleres goder også som computer med tilbehør, mens tilbehør ikke er nævnt ifb. med telefoner.

Men personligt vil jeg også mene at tilbehør som et headset kan trækkes fra.

En anden sag er at jeg overvejer et håndfri installation i min private bil, men med det formål at kunne besvare og foretage firmarelaterede opkald.

Så er spørgsmålene:

1. Er det at betragte som tilbehør til telefonen eller til min bil?

2. I tilfælde af at det er tilbehør til telefonen kan det så trækkes fra?

Du kan helt sikkert trække et headset til din mobiltelefon fra. Hvorvidt en håndfri installation kan fratrækkes til bilen, afhænger nok af, om bilen i forvejen er registreret som en firmabil. Er den det, er det ingen problem. 

Hvis du derimod har den som privatperson - og ikke som firmabil du også bruger privat, tror jeg ikke du kan trække et håndfrit sæt fra til den, da det vil være en forbedring af bilen som du kan tage ekstra for ved et eventuelt salg af denne.

Men jeg er dog ikke helt sikker i denne påstand, så kan være vi skal have en revisor eller bogholder på banen her :-)

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 15:55

Hvor "tilmelder" man sige multimedieskatten? 

Jeg vil lige sikre mig at jeg har forstået det korrekt:

Vi antager at jeg køber følgende, som skal bruges delvist i forbindelse med min virksomhed

- Bærbar computer - 9000 kr.
- En telefon - 2000 kr.
- Telefon regning - 4800 kr. årligt.
- Printer - 1000 kr.
- Internet adgang -  2400 årligt.

Sammenlagt 19200 kr, som jeg kan trække fra i skat og inkludere som købsmoms

Og så bliver jeg kun beskattet af 3000 kr årligt, ligemeget hvor meget de forskellige udgifter bliver brugt privat.

Er det korrekt forstået? Det lyder da som en virkelig god løsning.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 15:59

Lasse Kjær:

Hvor "tilmelder" man sige multimedieskatten? 

Jeg vil lige sikre mig at jeg har forstået det korrekt:

Vi antager at jeg køber følgende, som skal bruges delvist i forbindelse med min virksomhed, 

- Bærbar computer - 9000 kr.
- En telefon - 2000 kr.
- Telefon regning - 4800 kr. årligt.
- Printer - 1000 kr.
- Internet adgang -  2400 årligt.

Sammenlagt 19200 kr, som jeg kan trække fra i skat og inkludere som købsmoms. 

Og så bliver jeg kun beskattet af 3000 kr årligt, ligemeget hvor meget de forskellige udgifter bliver brugt privat.

Er det korrekt forstået? Det lyder da som en virkelig god løsning.

Det er korrekt, ja. Det er jo udgifter du har ifbm. driften af din virksomhed, ligesom du bruger printerpapir, notesbøger, kalendere osv.

Tilmeldt 19. Nov 09
Skrevet kl. 16:08

Du kan kun trække momsen fra fuldt ud hvis du udelukkende bruger det i forbindelse med din virksomhed.

Ellers er det et skøn over fordelingen mellem erhvervsmæssigt og privat brug, hvor der kun er fradrag for den erhvervsmæssige del.

De goder jeg har givet mig selv bruger jeg hovedsageligt privat, så jeg laver ingen momsrefusion selvom jeg måske er berettiget til 25%. Det er mindre beløb det drejer sig om, og så undgår jeg tvivlstilfælde omkring fordelingen...

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 22:31

RKTechnologies:

Du kan kun trække momsen fra fuldt ud hvis du udelukkende bruger det i forbindelse med din virksomhed.

Ellers er det et skøn over fordelingen mellem erhvervsmæssigt og privat brug, hvor der kun er fradrag for den erhvervsmæssige del.

De goder jeg har givet mig selv bruger jeg hovedsageligt privat, så jeg laver ingen momsrefusion selvom jeg måske er berettiget til 25%. Det er mindre beløb det drejer sig om, og så undgår jeg tvivlstilfælde omkring fordelingen...

Så det eneste du gør, er at trække udgifterne fra i skat, som værende en udgift i din virksomhed?

Tilmeldt 19. Nov 09
Skrevet kl. 23:01

Lige præcis, og det er pga. af den meget lille andel erhvervsmæssigt brug.

Eks:

Årlige udgifter 10.000 kr.

Momsfradrag 25%(højt sat)

Skat 50%

Ved at undlade at fradrage de 25% af momsen koster det mig 250 kr netto, hvilket jeg gladeligt betaler for at undgå en diskussion senere om skønnet nu er korrekt.

Du nævner 85-90% erhvervmæssigt brug af internetforbindelsen, ved ikke hvordan forholder sig med andre goder?

Så kan du jo prøve at lave regnestykket og se hvilket beløb det reelt drejer sig om.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 10:03

Hej,

Jeg tillader mig lige, at stille et spørgsmål her.

Hvis man har en enkeltmandsvirksomhed, som betaler ens internetforbindelse og jeg betaler multimedie skat, hvordan forholder det sig så med ens samlever? Fordi hun har jo egentlig også "fri"-internet. Skal hun betale multimedie skat også?

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 19. Nov 09
Skrevet kl. 10:44

Det vil jeg ikke mene hun skal. Det er dig der får godet stillet til rådighed og skal multimediebeskattes.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:48

Nej....hun skal så ikke beskattes.

MvH

Peter

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)