Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster et affiliate banner?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber nogle af jer kan hjælpe mig med Smile

Hvad ville det koste mig at have min egen affiliate løsning:?

Nærmere bestemt hvad ville det koste mig at lave et affiliate banner til min hjemmeside som frit skal kunne downloades og skrives ind på andres hjemmesider

Ydermere skal der tilsluttes en cookie således at jeg kan se når en kunde, køber noget i min webshop, hvor kunden er genreret fra affiliate banneret.  

Altså kort fortalt, et helt almindeligt, affiliate banner.

Læs mere om Kovacevic & Reinholdt

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 10. Mar 10
Skrevet kl. 17:47

Nicolaj Thomasen:

Vi fik lavet et integreret affiliatesystem på Sponsorplay hos MCB, men der findes mange færdige løsninger, hvor man istedet betaler et månedligt beløb, sådan en løsning kunne være: http://www.myreferer.net/, ligesom også Tradedoubler tilbyder det.

Jeg googlede lige lidt og fandt dette: http://www.alstrasoft.com/affiliate.htm, måske det var en løsning.

Tak for et meget givende svar. Hvordan giver man amino karma for det??.

Problemet med tradedoubler er jo, at man skal lægge relativt store summer månedenlig og tilmed en upfront betaling når man starter samarbejdet. For ikke at tale om deres provision. 

Alstrasoft er derimod ret så interessant. Tak for tippet. 

Ps. Kan du ikke poste et link til et site der viser jeres affiliatebanner?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:55

Hej Emil,

Det skal virkelig være et produkt med salg i, eller indenfor en helt bestemt niche før jeg ville begynde at bruge tid (administration) på at køre jeres affiliate program, hvis i kørte det selv. Der er i forvejen rigeligt med netværk :-)

Partner-ads kræver ikke noget stort start up beløb, så det er min anbefaling.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:59

Emil Reinholdt:

Nicolaj Thomasen:

Vi fik lavet et integreret affiliatesystem på Sponsorplay hos MCB, men der findes mange færdige løsninger, hvor man istedet betaler et månedligt beløb, sådan en løsning kunne være: http://www.myreferer.net/, ligesom også Tradedoubler tilbyder det.

Jeg googlede lige lidt og fandt dette: http://www.alstrasoft.com/affiliate.htm, måske det var en løsning.

Tak for et meget givende svar. Hvordan giver man amino karma for det??.

Problemet med tradedoubler er jo, at man skal lægge relativt store summer månedenlig og tilmed en upfront betaling når man starter samarbejdet. For ikke at tale om deres provision. 

Alstrasoft er derimod ret så interessant. Tak for tippet. 

Ps. Kan du ikke poste et link til et site der viser jeres affiliatebanner?

Jeg ejer ikke Sponsorplay mere, men det er bare at oprette en bruger og logge ind og se. Jeg mener altså godt at du kan køre et selvstændigt program igennem TD uden at deres egne affiliates har adgang til kampagnen og så er prisen ikke så høj. Men som Casper nævner, så kommer du billigt igang hos Partner-ads og her kan du bare afvise de affiliates du ikke vil give adgang til din kampagne.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Fra  TraceAd Analytics Skrevet kl. 18:06

Hej Emil,

Har du overvejet den løbende administration der vil komme i kølevandet ved styre en masse enkelte sites selv?

Jeg tror du får meget for pengene ved at bruge de affiliate netværk der er på markedet, de bruger mange ressourcer på at opbygge, vedligeholde og administrere deres netværk af mindre sites.

Vi blander os ikke i hvem du vælger, men du kan booke dine annoncer til alle danske affiliate netværk med TraceAd Marketingkoordinator. Vi kan sikre dig et hurtigt og effektivt værktøj til at koordinere alle dine affiliate aftaler og affiliate netværk

Du er velkommen til at kontakte os for mere info.

Uanset hvad er min opfattelse det vil blive tidskrævende hvis du skal ligge og udbetale flere hundrede, måske tusinde små beløb, fremfor et par samlede opkrævninger fra måske 3, 10 eller 20 affiliate netværk. 

Blot et par tanker du bør have med i overvejelserne.

Mvh

Martin Mollerup

Tilmeldt 10. Mar 10
Skrevet kl. 18:54

Hej Casper Schneidereit og Martin Mollerup.

Tak for jeres links. Jeg synes Partner ads ser meget lovende ud, men jeg må indrømme at der er en del af mig der græder når de proklarmerer at de tager 25 % af udgifterne til mine partnere. 

Det man skal gøre op med sig selv er vel i bund og grund om man vil betale de 25 % for at slippe for at rode med det selv.

P.s. Kan man iøvrigt være sikker på at ens banner bliver vist og i så fald hvor mange visninger

M.h. Emil

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:02

Hej Emil,

Det synes jeg nu er billigt i forhold til at køre det selv. Opgaven bestyr af flere ting, hvis du vælger at køre det selv:

1 ) Udvikling og opsætning af affiliate program.

2 ) Administration af affiliate program.

3 ) Markedsføring af dit affiliate program.

Hvis du mener du på langt sigt kan gøre det billigere end et netværk, så skal du selvfølgelig gøre det.... men jeg tror i langt de fleste tilfælde så kan det bedre betale sig at benytte et netværk, også selvom de tager 25% i kommision.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 10. Mar 10
Skrevet kl. 19:16

Hvis man investerer i link trust, direct track, AlstraSoft Affiliate Network Pro eller lignende skal man jo ikke udvikle det, men jeg tror nu også du har ret i at det er billigst med partner ads.

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Fra  TraceAd Analytics Skrevet kl. 19:26

Hej Emil,

Med hensyn til statistik så svinger det meget hvilke statistikker annoncøren får indsigt i, hvornår annoncøren får dem og hvad annoncøren kan se af de statistikker de får, hvis de overhovedet får leveret statistikker. 

Statistikgrundlaget svinger meget uanset hvilket medie, bureau eller affiliate netværk der annonceres via, eller i.

Når vi hjælper store som små annoncører med tracking og effektmåling på tværs af bureauer, netværk og medier kan vi måle alt i real-time. Dog er nogle affiliate netværk begrænset til ikke at kunne modtage 3 parts bannerkoder, hvis det er antallet af visninger der er kriteriet.

Der er dog en række andre og langt mere vigtige detaljer der bør være på plads som bl.a. sikring af dubletter, anders and leads m.v.

Mange netværk får størstedelen af deres trafik fra permission marketing, (e-mail kampagner) hvor det ikke giver mening eller er muligt at måle eller få visningsstatistikker.

Cuttet på 25% er vist en indikering, markedet for affiliate netværk handler også om udbud, efterspørgsel og levering til både netværkets annoncører og netværkets medier.

Netværkene giver både højere og lavere på deres kampagner for at nurse begge parter.

Sikkerhed er der ikke noget af, så det handler om at koordinere og optimere det løbende. :-)

Mvh

Martin Mollerup

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)