Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af nyt firma - Under 18.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Aminoer, er ny bruger her på siden, men jeg må sige, at jeg alderrede nyder siden.

Som overskriften siger, så har jeg tænkt, at lave mit eget firma. Har dog ingen erfaringer, så alle guides etc, ville være hjælpsomt.
Er under 18, men har læst her på siden, at man godt kan få et firma, så længe ens forældre/værge går med til det. Men så ville jeg høre, om, at når jeg fx fylder 16, kan jeg så købe en scooter, og registere den som ''firma-bil/køretøj?'' 
Igen, alt information omkring opstart af firma, er velkommen.

Når (Hvis. Jeg mener, at det er noget med, hvis man tjener under 50k, skal man ikke reg.) man får et CVR-nummer, kan man så trække momsen fra på ALLE ting der er købt på firmakortet til firmaet selvfølgelig. 

Tak på forhånd Aminoer, bare kom med alt i har. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16
Tilmeldt 9. Aug 10
Skrevet kl. 15:41

Tak for svaret. Hjemmesiden hjalp, rigtig meget.
Kunne dog bruge noget mere info, så hvis der var nogle, der kunne svare på de spørgsmål i min første post, ville det være perfekt. 

Tilmeldt 9. Aug 10
Skrevet kl. 15:52

Kom også lige til, at tænke på: Hvad med en bankkonto til firmaet? Skal jeg bare gå ned i banken og lave en? Eller skal jeg bruge CVR-nummeret etc?

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 16:01

Du skal bare lave en separat konto som privat, er klart det billigste.  

// Daniel Poulsen

Tilmeldt 9. Aug 10
Skrevet kl. 16:06

Okay, tak. Og den skal registreres som firmaets konto, eller hvad?

Tilmeldt 9. Aug 10
Skrevet kl. 19:49
Tilmeldt 16. Jul 09
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:47

du skal have 2 konti.

1 som er rent privat og til dine egne indkøb su mv.

1 til alle firma aktiviteter, her må du ikke blande dine private indkøb ind, så kommer personskatten ind. Ellers står overskuddet til virksomhedsbeskatning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:10
Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 01:09

Hejsa.

Du kan finde svar på mange af de spørgsmål du stiller her på amino, de har været oppe og vende mange gange før.

Det er muligt og starte firma når man er under 18, dog en lidt mere tidskrævende-proces.

Hvis du ikke har forventninger til et overskud (løbende 12 mdr.) på over 50.000 kr. er det ikke nødvendig og få cvr-nr/momsregistreres. Dog vil jeg anbefale dig og gøre det fra start, da du så også kan trække momsen fra igen ved køb.

Jeg formoder du har mange flere spørgsmål omkring oprettelse af firma, om det vil jeg gerne hjælpe dig med. Gå ind på min profil og skriv en privat besked, eller en mail til mig, så finder vi ud af det.

RBN

Handel med varepartier via Trademen

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)