Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Garanti på varer solgt i DK 2 år både for private og erhverv?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino''er

Jeg købte en bærbar PC tilbage i Juni 2005 (Ca. 1½ år siden) og nu er batteriet desværre gået i stykker,
da den ikke kan lades op mere (Heldigvis kan den stadigvæk køre via den alm. strømforsyning). Jeg har
netop kontaktet forhandleren, som henviste mig videre til producenten! Hos producenten oplyster man
mig, at der er 1 års garanti og derefter 2 års reklamations-et-eller-andet!

Mit spørgsmål går på om ikke der er 2 års garanti på alle fysiske varer solgt i Danmark? Eller gælder det
kun for salg til private og ikke salg til erhverv?

På forhånd tak for svar og glamino Jul ;-)

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra 4000 Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 12:03
Hejsa
2 års reklamtionsret gælder "kun" salg til private, erhverv kan man aftale som man har lyst!
Desuden er der regel kun 6mdrs garanti på batterier, da det er en sliddel.
(det er ikke gået i stykker, men slidt ned!!) batterier kan med fordel købes på http://www.batterier.dk/ 

Ole net-distribution.dk

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 12:19
Hej Ole

Tak for svar! Så må jeg jo selv ud og investere i et nyt batteri (og tak for linket forresten!)

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 16:26
Korrekt at der normalt kun gives 1/2 års garanti på batterier, jeg vil dog gerne bemærke at man ved køb i vores onlineshop har 1 års garanti på batterier og 2 års reklamationsret på øvrigt udstyr uanset om man er privat eller ervhvervsdrivende.

Garantien på batterier gælder ikke slitage men gælder, hvis batteriet pludselig er dødt.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 17:51
Dato: 20-12-2006 12:02:48 Forfatter: net-distribution.dk Hejsa
2 års reklamtionsret gælder ''kun'' salg til private, erhverv kan man aftale som man har lyst!
Desuden er der regel kun 6mdrs garanti på batterier, da det er en sliddel.
(det er ikke gået i stykker, men slidt ned!!) batterier kan med fordel købes på http://www.batterier.dk/

Med til historien hører, at der rent faktisk skal aftales andet, hvis de 2 år skal fraviges. Dvs. selvom du er erhvervsdrivende, er der altid 2 års reklamationsret, hvis ikke andet eksplicit er aftalt.
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 15:20
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har lidt svært ved at blive klog. i købeloven nævnes "forbruger" som værende den som dækkes af købeloven. Skal det så forståes  at med mindre andet er aftalt -B2B- så er køberen (virksomheden) dækket af reglen om reklamationsret i 2 år såfremt at virksomheden er forbrugeren af varen. dvs hvis en virksomhed køber 11 pcer og videresælger 10 og benytter den sidste i virksomheden. så er den sidste pc som virksomheden købte dækket af reklamationsretten?

håber virkeligt at der er en der kan henvise mig til svaret.

kh

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 16:26
Lav en ny tråd, denne er 6 år gammel
Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 18:12

Hvorfor skulle det være bedre? Jeg har jo bare søgt efter noget lignende og tænkte at det ville give mening at holde spørgsmålet til denne tråd.

Men hvis man skal gøre som du siger så må jeg heller få det gjort.. og på forhånd tak for at du ville gøre mig opmærksom.

kh

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:21
Gør hvad du har lyst til. Sandsynligheden for at få hjælp er dog større på nye indlæg.
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)