Udløst af en anden debat har jeg tænkt over en ide om at starte en virksomhed op som skal servicere virksomheder der gerne vil gøre lidt ekstra for deres kunder. Ideen er at vi skriver deres julekort i hånden til deres kunder. Et håndskrevet kort er 100 gange mere værd end et trykt eller kopieret, men hvor meget tror i man kan tage for denne service?
Det er selvfølgelig personer med en flot håndskrift der skriver kortene.
Tror i nogen kunne finde på at bruge en service som dette, for at give det lidt ekstra til deres kunder? Vi kan også sagtens pakke kortene og sende dem.
Jeg tænker det også kunne være invitationer til arrangementer eller mange andre ting. Det kunne også være salgsbreve, hvor der er flere undersøgelser i USA der viser at kuverter med håndskrevne adresser bliver åbent meget oftere end rudekuverter eller maskinskrevne
Opdaget kan du vel kun blive hvis de personer du sender til kender din håndskrift? - også kender du nok også den person så godt at du skriver hilsnen selv :)
Vi vil ihvertfald ikke skrive noget som gør at det direkte kan ses at det ikke er skrevet af firmaet selv.
Ideen er rigtig god. Hvis jeg skulle købe - eller anbefale kunder at købe - den slags, ville det være ideelt med et "katalog" over forskellige håndskrifter, jeg kunne vælge imellem. Det er ikke lige meget, om det er en lilla "tøseskrift" med hjerter over i'erne eller en smuk, læselig skråskrift skrevet med blækpen.
Men jeg tror ikke på det helt store marked. Dels vil det let komme til at koste over 20 kr. pr. kort, og dels vil det have vanskeligt ved at vinde bred udbredelse.
Men til særligt eksklusive sager, kunne det være dejligt at have en håndskriftservice til rådighed, så jeg hører gerne om priser og betingelser, når du har det på plads.
Du har helt sikkert ret i at der skal være forskellige muligheder rent stilmæssigt, og det vil nok være ret få firmaer der vil have lilla tøseskrift :)
Vedrørende prisen, så har du ret i at det ikke bliver samme pris som at bare få trykt kortet, men jeg tror godt vi kan holde prisen nede i en leje hvor det kan være interessant for alle.
Jeg gætter på du har en god viden om salgsbreve, jeg har læst et par amerikanske artikler omkring at håndskrevne kuverter bliver åbnet oftere end maskinskrevne, har du en ide om det er lige sådan i danmark? For jeg tror også det er steder som der man kan få lavet sig et hul ind til markedet.
Jeg gætter på du har en god viden om salgsbreve, jeg har læst et par amerikanske artikler omkring at håndskrevne kuverter bliver åbnet oftere end maskinskrevne, har du en ide om det er lige sådan i danmark?
Jeg er overbevist om, at det forholder sig lige sådan i Danmark. Jeg kigger selv lige en ekstra gang, hvis kuveten er håndskrevet - det sætter en forventning i gang. Den skal indholdet selvfølgelig kunne honorere.
Mht. postkort. Det skal godt nok være en modig receptionist der sorterer et håndskrevet postkort til en navngivet beslutningstager fra. Hun vil typisk ikke bruge tid på at at læse det, da hun forventer at det er helt eller delvist privat. På den anden side stiller det igen krav til indholdet. Det må ikke skuffe, når kortet når frem.
Det er selvfølgelig rigtigt, indhold er nu en gang det vigtigste. Det jeg også havde tænkt på var at få tilknyttet en tekstskriver (havde faktisk tænkt på dig), så man kan tilbyde kunder både at få det håndskrevet, men også få det skrevet på den bedste måde, for at de får det bedste ud af det.
Find en person der kunne være en mulighed, altså en med en flot håndskrift (og måske hurtig håndskrift) , spørg hvor meget personen evt. skal have i timen for fx at skrive 100 breve, find ud af hvor hurtigt brevene kan skrives og regn op med antal breve / per time / time pris , tilføj den profit du forventer og så har du en pris :)