Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg det...? Indsætte en andens logo uden at have fået lov

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 389
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Som i kan se på www.frugt-og-groent.dk har jeg placeret et logo oppe i højre hjørne for "6 om dagen" - må jeg det uden at have fået lov?

/Simon

Fra Holstebro
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 00:01

Simon Jensen:

Hej Amino'er,

Som i kan se på www.frugt-og-groent.dk har jeg placeret et logo oppe i højre hjørne for "6 om dagen" - må jeg det uden at have fået lov?

/Simon

UMIDDELBART ville jeg jo sige nej du må ikke..

Men i den her situation tror jeg nu ikke det er noget problem, i og med det er en kampagne Sundhedsstyrelsen står bag :-) Måske give et ring/en mail imorgen, for at høre dem ad?

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 389
Skrevet kl. 00:04

SteffenBorg:

Simon Jensen:

Hej Amino'er,

/Simon

UMIDDELBART ville jeg jo sige nej du må ikke..

Men i den her situation tror jeg nu ikke det er noget problem, i og med det er en kampagne Sundhedsstyrelsen står bag :-) Måske give et ring/en mail imorgen, for at høre dem ad?

Hej Steffen, ville også mene det samme som dig, måtte bare lige høre ad!

Men ja det gør jeg.

Tak !

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 01:09

Jeg er 99.99% sikker på du ikke må bruge logoet uden deres tilladelse. Som udgangspunkt er logoer, der tilhører offentlige instanser*, vel ophavsretsligt beskyttet præcist ligesom alle mulige andre logoer.

Derudover så er der inde på 6 om dagens site en fin sektion med billeder, man er "velkommen til at bruge" - deres logo er ikke blandt disse billeder. Så som Steffen ganske rigtigt skriver.... Prøv at smid dem en mail eller et telefonopkald. Men bliv ikke overrasket hvis du får et nej. Selvom det bl.a. er fødevare- og sundhedsstyrelsen, der står bag. Så er det jo et samarbejde med flere deltagere - deriblandt en håndfuld private organisationer/virksomheder som bestemt ikke har nogen grund til at være specielt large i forhold til hvem der bruger deres logoer..... F.eks. kan jeg ikke rigtigt se fordelen, ved at deltage i projektet for FDB, hvis alle og enhver blot kan bruge logoet ;)

* Og hvem siger logoet tilhører det offentlige? Jeg forestiller mig brugsretten indehaves af deltagerne i projektet. Der som sagt langt fra alle er offentlige instanser.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)