Kære SEO-eksperter,
Jeg håber, at nogle herinde har gode råd.
Mit spørgsmål er afledt af Thorborg-videoen "Skal du opgradere din webshop, portal eller dit website?". Her fortæller Martin Thorborg, at mange lider tab i søgemaskinerne ved opgradering.
Jeg har listet mine 301 redirects og vil gerne høre, om det er hensigtsmæssigt i forhold til søgemaskinerne at bevare de gamle titles, descriptions og keywords på de nye sider, som erstatter de gamle? Dermed tænker jeg, at søgemaskinerne vil genkende rammerne og "straffe" mig knapt så hårdt for udskiftning til nyt og lækkert site :-)
Opgraderingen er i øvrigt en total udskiftning af platform, design, navigation ... noget af indholdet er selvfølgelig det samme - blot i en anden form - samt noget nyt.
Når søgemaskinerne har vænnet sig til det nye indhold, er min hensigt at udskifte titles, descriptions og keywords, så det passer 100% til det nye indhold - i store træk vil det jo stadig passe, der er "bare" kommet mere til :-)
Vil det være fordelagtigt at lave opgraderingen på ovennævnte måde?
Jeg håber meget på at få jeres råd til idéen om "etape-opgradering", nu hvor det ellers er en total udskiftning/opdatering.
Med venlig hilsen
Lone Petersen |
Lone vil du løfte sløret for hvilken portal det drejer sig om?