Jeg har netop fået shippet et parti varer fra Kina til DK med lufftfragt via UPS. Nu kan jeg se at min forhandler har glemt at sætte mit VAT no. på den faktura der er sendt med varerne.
Vil det ikke give problemer når det ankommer til DK og skal foroldes?? Der står mit firmanavn og mit navn, men bare ikke mit CVR nr.
Jeg har netop fået shippet et parti varer fra Kina til DK med lufftfragt via UPS. Nu kan jeg se at min forhandler har glemt at sætte mit VAT no. på den faktura der er sendt med varerne.
Vil det ikke give problemer når det ankommer til DK og skal foroldes?? Der står mit firmanavn og mit navn, men bare ikke mit CVR nr.
Hvad gør jeg?
Det sker ofte for mig, men det giver ingen problemer, da de tjekker det hele i CVR-registret.
Han bliver da ikke opkrævet moms, det er noget han selv skal huske at angive.
Opkræver UPS ik momsen i DK? Det gør de i DE, taler af overraskende erfaring ;D
Bastian:
Med hensyn til indfortoldnings gebyrer, er det med i prisen hos UPS. Bare husk at tilmelde dig elektronisk fortoldning, så modtager du den pr. e-mail i stedet for pr. post som koster kr. 29 i gebyr
Er du sikker på det? Vi betalte gebyre sidste gang, fordi afsender havde lavet en fejl...