Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webforum til selskab

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg driver et forum, som så småt er begyndt at have en omsætning. Jeg vil gerne derfor putte et selskab bag forummet, for bedre at kunne holde styr med økonomien.

Det er ikke meningen at der skal udbetales løn til nogen, da det stadigvæk er på fritidsbasis. Men jeg tænker at hvis jeg har det som en virksomhed, så bliver den skat jeg skal betale ikke blandet sammen med min egen personlige indkomst.

Hvilken form for virksomhed skal man starte? Hvordan foregår det med selskabsskat?

Når man har eget selskab med moms numre, så er der vel forele i forhold til udgifter til webhost etc.?

Mvh.

Jimmy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:09

Hej!

Hvorfor vil du lave selskab?

Har du nogen risiko?

MvH

Peter

Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Skrevet kl. 22:15

Hej igen

Jeg vil gerne lave et selskab for at få økonomien fra foraet over i en selvstændig enhed. Lige nu går indtjeningen over på min egen konto og jeg skal derfor betale skatten igennem min personlige skatteberegning. Dette vil jeg gerne have adskilt, så der er webforaets økonomi og min egen økonomi.

Risko er der ingen af. Der er selvfølgelig nogle udgifter forbundet med at drive sitet, men ikke nævneværdig i forhold til indtjening.

Mvh.

Jimmy

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:18

jimscheel:
Hvilken form for virksomhed skal man starte?

Hvorfor ikke bare starte ud som et enkeltmandsfirma. I forhold til dine udgifter er der ikke forskel på fradragene om det er et enkeltmandsfirma eller selskab (aps, as mv). Hvis der ikke skal udbetales løn kan du spare op i virksomhedsskatteordningen.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:20

Ja ..mener nu også at det er overkill med et selskab.

MvH

Peter

Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Skrevet kl. 22:20

Det er også det jeg tænker er det smarteste. Det er en og skær for at holde 2 økonomier for sig.

Jeg er meget grøn på dette område, så vil gerne vide hvordan man så starter et enkeltmandsvirksomhed ;)

Mvh.

Jimmy

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22

Hej!

Du skal udfylde startblanketten enten i webreg. eller som blanket til indsendelse til EogS.

MvH

Peter

Fra 8260 Viby J.
Tilmeldt 28. Jan 08
Skrevet kl. 22:33

Hej Peter

Har du et link?

Mvh.

Jimmy

Tilmeldt 20. Apr 07