Jeg skal i gang med en ny telesalgskampange som vi internet i virksomheden køre. Vi har ca 10.000 leads der (laaangsomt) skal ringes igennem.
Jeg faldt lige over indlæget igen, og har bare et par enkelte forslag som i kan overveje. (Jeg går ud fra at det er til jeres telefon system det skal bruges)
Hvis I får ringet alle 10.000 igennem (det er mange) har I mulighed for at få vildt mange informationer som kan bruges rigtig effektivt, hvis de indsamles og lagres rigtigt.
Så ud over at det skal kunne de ting du skriver, kunne det være smart med et system hvor I selv kan tilpasse det så de oplysninger der er interessante for jer, let kan trækkes ud og analyseres.
Nu bruger jeg igen Super Office som eksempel, men det er ikke fordi det bliver det system. Men i Super Office har du en "side 2" som du kan tilpasse med dropdown menuer, som du selv udformer.
Det kunne eks. være "Nuværende mobilselskab" og så en dropdown menu med de teleselskaber der nu eksisterer. Der kunne være "Nuværende fastnet" "Omstillingsbord - ja / Nej" alder på omstillingsbordet, og hvad ved jeg. Det skal selvfølgelig kun være oplysninger der er relevante, men det er der meget der er :o)
Jeg er ikke så teknisk mindet, men går ud fra at grunden til at jeg kan trække det statistik jeg kan, er fordi det er foruddefinerede parametre i dropdown menuen, så der ikke er 20 forskellige ord / vendinger for samme produkt.
Når I har fået ringet en del kunder igennem, er der basis for noget ret brugbar statistik. www.targit.com spiller vildt godt sammen med Super Office, og kan nogle ting der er så vilde :o) Det er selvfølgelig bare almindelig analyse / statistik, men præsenteret på en lækkergrafisk måde. Vi er desværre oppe i en ret dyr kombination, så det behøver ikke være denne løsning. Jeg går ud fra at det er muligt at finde billigere alternativer.
Men med alle disse oplysninger, er der som nævnt noget at arbejde videre med.
Det kan være at I en dag hører at der er problemer med 3's Switch løsning. Så er det jo ikke dumt at tage kontakt til de kunder i ved bruger dette, da det er overvejende sandsynligt at de kunder er super frustrerede, og nogle af demvil være klar til at skifte. Disse kunder kan trækkes ud med et par klik, hvis data er indsamlet ordentligt.
Det kan også være at der er en periode hvor der er lidt stille i jeres butik, og I godt kunne bruge lidt ekstra omsætning. Der kunne det være en mulighed at trække de emner ud, som I ved har et omstillingsanlæg der er mere end 10 år gammelt, og måske også har tilkendegivet at de kunne være interesseret i et mobilt et af slagsen.
Måske vil i lave en direct mail kampagne til emner i Nordjylland. I stedet for at skyde med spredhagl og sende til alle virksomheder, kunne I trække oplysninger fra jeres database. Evt emner der har et omstillingsbord der er 5+ år, bruger Telenor, bor i postnummer 8900 - 9990 og som i øvrigt er ude af evt. binding eller på vej ud af binding på en eksisterende aftale. "klik, klik klik" og så sidder i med emner der opfylder disse kriterier, ovenikøbet med den rette kontaktperson. Træk emnerne ud, og sæt i gang :o) Det er målrettet, og kan være effektivt.
Nå, det blev måske lidt langt. Det jeg bare ville byde ind med er, at det er en sindssygt god ide at samle alle de informationer man får, når man alligevel ringer til så mange virksomheder. Det er en super værdifuld viden om jeres emner der bare går til spilde, hvis i ikke bruger det fornuftigt. Og den viden er meget mere værd, end der er mange der går og tror. Eller der er i hvert fald mange der har brugt rigtig mange år på at ringe, ringe og ringe. Og når man så spørger dem til simple ting om emnerne i deres distrikt, har de ingen anelse om hvad de skal svare. I bedste tilfælde kan de svare om et par dage, når de har kigget dem alle sammen i gennem en for en, og så tastet oplysningerne i et Excel ark. I værste fald har de ikke en gang noteret det i deres "emnekort", hvilket nu også kan være ligegyldigt, hvis du skal kigge alle emner igennem, for at finde ud af hvem der er relevant for det næste tiltag.
Som nævnt kan jeg ikke rose kombinationen Super Office / Tagit nok, men da den er meget omkostningsfuld, er det nok nærmere det bedste fra de to, samlet i en billigere løsning, der vil være det bedste.
Og jeg kan ikke sige det nok: Viden er guld værd, hvis den er opbevaret rigtigt.