Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løft vores webportal til version 2! PHP/MySQL udviklere se her

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino brugere.

Vi har i længere tid planlagt en opgradering af vores nuværende website for salg af  Heste  til en version 2.

Vi har en betalings gateway som skal fornyes og omkodes og derfor må tiden være inde til at løfte siden endnu et step op.

Vi har skrevet en kravspecifikation som baserer sig på version 1, samt de tilretninger som siden er foretaget på websitet.

Vi ønsker desuden designet fornyet sammen med websitet.

Opgaven ligger derfor i:

• Løfte siden i version 2 - ( der skal bygges oven på et Open Source CMS i PHP/MySQL )
  • Sørge for betalings gateway overholder nutidens regler
  • Flytte alle data / brugere fra den gamle til den nye platform
  • Re-design af websiden.

Jeg vil derfor gerne i kontakt med virksomheder som vil fremsende tilbud på udvikling af dette, samt estimat af tid på design fornyelse. Jeg vil fremsende jer kravspecifikationen på forespørgsel.

Vores krav for at indgå samarbejde er følgende:

• Registreret som virksomhed med minimum 2 personer ( ønsker ikke freelancere af skræk for projektet aldrig bliver færdig og vi må stoppe halvvejs )
  • Overholde den leveringstid der er indgået aftale om - den tid som i estimerer skal overholde så tænk jer om.

Jeg glæder mig til at høre fra jer - giv jer til kende her i tråden så vil jeg gerne tage kontakt til jer :)

Fra 9000 Aalborg
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 16:58

Hej Kasper,

Det lyder som et utrolig spændende projekt, og du må meget gerne sende os en kravspecifikation på mb@mbc-design.dk og så vil jeg tage et kig på det hurtigst muligt.. og give dig vores bud på det.

Vi har kontor i Aalborg midtby, og vi sidder et par stykker her på kontoret. Big Smile

Jeg ser meget frem til at høre nærmere fra dig..

På forhånd tak og ha en fantastisk weekend.

MBC-Design Reklame / Webbureau - Klokkestøbergade 17 - 9000 Aalborg - CVR. 27387284 - Tlf. 50525218 - info@mbc-design.dk

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 23:47

Hej Martin,

I er med på listen - jeg fremsender relevant materiale indenfor ca. 1 uges tid.

Hvor har alle de andre aktiv udviklingsvirksomheder gemt sig henne?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:53

Smith:

Hvor har alle de andre aktiv udviklingsvirksomheder gemt sig henne?

Vi holder sommerferie :o)

Derudover tror jeg vidst vi har været i dialog før vedrørende det site ? Du er ihvertfald velkommen til at sende en kravspec til mikkel@mikjaer.com så kigger jeg på det sammen med en af mine udviklere og kommer tilbage med et tilbud.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 23:54

Hehe - så stop med det da ;)

Jamen Mikkel det er korrekt og du er selvfølgelig med på listen over dette. Jeg må lige gennemlæse din kravspec guide igen for at skrive korrekt :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 00:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Jeg har pillet guiden af nettet igen, sidst jeg gennemlæste den blev jeg enig med mig selv om at metoden var gammel og forældet.

Her er en ny og meget kortere udgave:

1) Start med en overordnet beskrivelse af hvad det er du ønsker at lave, f.eks. "Jeg vil lave et community for unge piger mellem 12 og 18 år der kan lide hestebøffer"

2) Alle krav _SKAL_ være funktionelle. Din kompetence er ikke at vælge teknologi, den er at beskrive løsningen. Derfor skriver du IKKE "Systemet skal kodes i PHP" du skriver "Det vægter relativt højt at løsningen kan afvikles på vores nuværende server da vi ønsker at minimere omkostningerne til hosting"

3) Alle funktioner og del funktioner skal beskrives, f.eks.:

- Der skal være en opskrift database med brugergenereret indhold:

-  Brugerne skal kunne indsende opskrifter

-  Opskrifter skal kunne godkendes / afvises af en moderator

- Der skal være et status.-opdateringssystem lidt ala facebook, så brugerne kan følge med i hinandens liv

4) Du må ALDRIG lave antagelser, du kan (må) ikke forvente at modtagere "ved" hvad "et forum" er. Du skal antage at modtageren er IT Analfabet, grunden til dette er ikke at din programmør er analfabet, men snarere at DU er det. Der findes _rigtig_ mange forskellige meninger om hvad forskellige ord betyder, hvad der er standard og hvad der ikke er. Chancen for at du er enig med alle de programmører / projektledere / grafikere mv. som skal læse dit dokument er meget lille.

5) Du må IKKE henvise til en konkurrent / eksisterende side og sige "Det skal være ligesom den her men ...". Her beder du reelt modtageren af dokumentet om at udføre en konkurrent analyse for dig on the fly, det er ikke fair, den skal du selv lave, eller betale nogen for at lave. Det er der ikke nogen der vil gøre gratis. Derudover kan du heller ikke stole på at alle modtagere ser alle features.

6) ALT skal med ... står det ikke i kravspec kommer det ikke med,

7) Hvis du vil være helt sikker, så invester 5-6.000KR på at få en fagmand til at skrive din kravspec. Kravspec skal selvfølgelig være skriftlig og udformet således at du kan bruge den til at indhente tilbud med.

Derudover skal du selvfølgelig sørge for at beskrive i teksten hvis du selv har f.eks. inhouse grafikere, tekstforfattere el. lign. Når du skal bede om selve tilbudet så husk at bede om et udspecificeret tilbud, husk også at der er forskel på tidsforbrug og deadline.

Hvis jeg siger jeg skal bruge 2 uger på at lave noget betyder det ikke nødvendigvis at vi er færdige om to uger.

Håber det kan hjælpe dig og andre :o)

Fra Herning
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 613
Fra  Totalenergi Skrevet kl. 08:55

Hej,

Denne opgave kan jeg hjælpe dig med. Du er meget velkommen til at sende en  kravspecifikationen mig, så udregner jeg gerne et tilbud til dig.

Jeg er dog ikke at træffe i uge 33 & 34. Men du vil høre fra mig hurtigst muligt.

Fortsat god dag.

Mvh,

Morten Dal

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 09:27

Hej Morten,

Har du et website hvor vi kan læse mere om jeres ydelser ? Jeg kan nemt selv kontakte Indien og få en pris på outsourcing hvis det var din tanke ?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 09:28

Mikkel Mikjær Christensen:

1) Start med en overordnet beskrivelse af hvad det er du ønsker at lave, f.eks. "Jeg vil lave et community for unge piger mellem 12 og 18 år der kan lide hestebøffer"

2) Alle krav _SKAL_ være funktionelle. Din kompetence er ikke at vælge teknologi, den er at beskrive løsningen. Derfor skriver du IKKE "Systemet skal kodes i PHP" du skriver "Det vægter relativt højt at løsningen kan afvikles på vores nuværende server da vi ønsker at minimere omkostningerne til hosting"

3) Alle funktioner og del funktioner skal beskrives, f.eks.:

- Der skal være en opskrift database med brugergenereret indhold:

-  Brugerne skal kunne indsende opskrifter

-  Opskrifter skal kunne godkendes / afvises af en moderator

- Der skal være et status.-opdateringssystem lidt ala facebook, så brugerne kan følge med i hinandens liv

4) Du må ALDRIG lave antagelser, du kan (må) ikke forvente at modtagere "ved" hvad "et forum" er. Du skal antage at modtageren er IT Analfabet, grunden til dette er ikke at din programmør er analfabet, men snarere at DU er det. Der findes _rigtig_ mange forskellige meninger om hvad forskellige ord betyder, hvad der er standard og hvad der ikke er. Chancen for at du er enig med alle de programmører / projektledere / grafikere mv. som skal læse dit dokument er meget lille.

5) Du må IKKE henvise til en konkurrent / eksisterende side og sige "Det skal være ligesom den her men ...". Her beder du reelt modtageren af dokumentet om at udføre en konkurrent analyse for dig on the fly, det er ikke fair, den skal du selv lave, eller betale nogen for at lave. Det er der ikke nogen der vil gøre gratis. Derudover kan du heller ikke stole på at alle modtagere ser alle features.

6) ALT skal med ... står det ikke i kravspec kommer det ikke med,

7) Hvis du vil være helt sikker, så invester 5-6.000KR på at få en fagmand til at skrive din kravspec. Kravspec skal selvfølgelig være skriftlig og udformet således at du kan bruge den til at indhente tilbud med.

Hej Mikkel,

Tak for dine gode råd - du får lige thumbs up!

Jeg vil nærlæse vores kravspec og sammenligne med dine punkter og således dobbelttjekke det hele. Jeg har oplevet en gang hvor udvikleren lavede B når jeg bad om A. Og der var det faktisk en professionel skrevet kravspec - så ja den er virkelig vigtig!

Ha en god dag.

Fra Herning
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 613
Fra  Totalenergi Skrevet kl. 09:34

Hej igen,

www.cetadesign.dk - vi har flere tilknyttet firmaet der kan løse opgaven. Vi har dog ingen kontakter i Indien Smile

Mvh,

Morten Dal

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)