Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ecommerse til Magento - hvor lang tid?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe med nogle gode svar på :)

Jeg er den heldige ejer af en meget problemfyldt  Ecommerce shop - Men er nu ved at få lavet shoppen om til Magento system og med nyt design. Alle varer, billeder, tekster, medlemmer m.m. skal jo så "læsses" over i det nye system når det er klart!

Mine spørgsmål går på: Hvor lang tid kan det tage at lave sådan en shop? Hvad er rimelig tidshorisont på at få lavet dette? Er Magento systemet ikke en slags standard system, som i sit udgangspunkt  har alle "platformene" liggende - hermed mener jeg, kan det være rigtig at der bla. skal udvikles eller tilkøbes plugins m.m. bare for at få sine varer i forskellige str. lagt over?

Et andet spg.: jeg har inden for det sidste 1/2 år, 4 gange været angrebet af hackere. Hvem er det som skal ædre/sørge for at koderne bliver ændret? Wannafind eller webbureaet? Hvad er kutyme for hvem der står for vedligeholdelse / optimering af sikkerheden?

Håber mine spg. er til at forstå og at I har nogle gode input - skøn weekend til alle

MVH Charlote

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:44

Vi plejer at bruge 4-6 uger på en shop.

Typisk er det dig selv der skal skifte passwords hvis du mener at du er blevet hacket, det er som udgangspunkt ikke noget dit hosting forma ligger og overvåger for dig.

Omvendt vil jeg sige, hvis det igen og igen lykkedes hackerne at få adgang til din shop (administration) på trods af at du har skfitet koder på din bruger, ftp og database, ja så ville jeg nok skifte til et andet shop system.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 14:50

Hej Rasmus,

Tak for dit svar. Når du skriver mig, så mener du vel mit webbureau? Jeg har jo intet forstand på det tekniske - altså database og ftp - kontrolpanelet kan jeg nu godt finde ud af! - Når jeg spørger, er det fordi der IKKE har været skiftet koder (ikke hver gang i hvert tilfælde) og alle peger fingre af hinanden.

MV Charlotte

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55

Hej Charlotte

Jeg kan i hvert fald være behjælpelig med at få læsset alle produkterne fra Ecommerce over i din nye magento shop. Jeg har lavet et stykke software, der henter produkterne ud fra din gamle shop og importerer dem i den nye.

Send mig evt. en PM, så finder vi en god pris på det.

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 14:58

Charlotte:

--snip

Et andet spg.: jeg har inden for det sidste 1/2 år, 4 gange været angrebet af hackere. Hvem er det som skal ædre/sørge for at koderne bliver ændret? Wannafind eller webbureaet? Hvad er kutyme for hvem der står for vedligeholdelse / optimering af sikkerheden?

Håber mine spg. er til at forstå og at I har nogle gode input - skøn weekend til alle

MVH Charlote

Hej Charlotte.

Læs evt. lidt om denne orm

-Hvis det passer på dine symptomer, så skal du nok lige tjekke dine maskiner for virus.

God vind med shoppen og god weekend!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:01

Charlotte:

Hej Rasmus,

Tak for dit svar. Når du skriver mig, så mener du vel mit webbureau? Jeg har jo intet forstand på det tekniske - altså database og ftp - kontrolpanelet kan jeg nu godt finde ud af! - Når jeg spørger, er det fordi der IKKE har været skiftet koder (ikke hver gang i hvert tilfælde) og alle peger fingre af hinanden.

MV Charlotte

Når vi har leveret en webshop har vi sjældent meget mere med den at gøre (men vi tager også en fast pris og hvis vi skal stå stand by i kulissen kan vi da godt betales fra det).

Hvis du er på Scannets shop løsning, så er den hosted og du har så vidt jeg ved kun adgang til at skifte adgangskode på den bruger du logger på administrationen med. Dette bør du selv gøre. Ang. ftp og database, ville jeg regne med at det var Scannet der skulle gøre?!

Hvis det er en open source løsning så som Magento eller osCommerce ville jeg i første omgang kontakte mit hosting selskabs support og høre hvad du skulle gøre. De er som udgangspunkt ikke ansvarlige for at du er blevet hacket, men kan som oftes betales fra at skifte alting for dig. Alternativt ville jeg spørge dem ad hvordan jeg som shop ejer skulle forholde mig til hackningen og hvad jeg bør gøre. Kan de ikke give dig simple instrukser på dette, ville jeg skifte hostingselskab!

Tilmeldt 31. May 09
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 15:09

Ang. tiden det ville tage, så mener jeg at det kunne gøres hurtigere en 4-6 uger,

Hvis du ikke skal have lavet et speciel design, men blot har købt et design hos nogle af de steder som tilbyder dette og skal have rette nogle små ting. kan det nok godt gøres på en uges tid eller to, med designet.

Men hensyn til produkter, så afhænger det af hvor mange produkter du har og hvordan de er stillet op. Her tænker jeg på, om de er sat op til nem blive importeret ind i Magento. Dette vil tage en uges tid, men det afhænger af det overstående.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30

CCC:

Men hensyn til produkter, så afhænger det af hvor mange produkter du har og hvordan de er stillet op. Her tænker jeg på, om de er sat op til nem blive importeret ind i Magento. Dette vil tage en uges tid, men det afhænger af det overstående.

Hvis alle produkter er oprettet i forvejen kan jeg oprette dem på et par timer.

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 11:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Charlotte:
Mine spørgsmål går på: Hvor lang tid kan det tage at lave sådan en shop? Hvad er rimelig tidshorisont på at få lavet dette? Er Magento systemet ikke en slags standard system, som i sit udgangspunkt  har alle "platformene" liggende - hermed mener jeg, kan det være rigtig at der bla. skal udvikles eller tilkøbes plugins m.m. bare for at få sine varer i forskellige str. lagt over?

Er dine behov standard ?

Charlotte:

Der kan implementeres en lang række systemer der automatisk opdagere mulige brud på sikkerheden. Som reagere på disse mønstre. Jeg ved ikke om de udbydere du benytter har implementeret ekstra sikkerhedssystemer til at håndtere dette. 

Det er måske nok en smule essentielt i forbindelse med forretnings kritiske hjemmeside. Som eksempelvis webshops og internetbutikker.

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)