Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgspostkort eller salgsbrev?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi skal i næste måned ud over stepperne med vores produkt, neglefile med tryk, vi har nu hjemmesiden mere eller mindre klar og har fået skrevet en prof. salgstekst, men vi er kommet i tvivl om hvad der vil virke bedst:

Vi har 2 kundegrupper vi til at starte med går efter, små frisør-, negle- og skønhedssaloner samt hoteller og andre større virksomheder.

Det vi har tænkt på er at sende et "uformelt" postkort med billeder af vores file + salgsteksten til de mindre virksomheder, mens vi sender det mere formelle til de større virksomheder som et rigtigt brev.
Er det rigtig tænkt?

Og virker et postkort overhovedet? - eller skal vi bare sende normale breve ud til alle?

Det vi tænkte med postkortet er at vi kan designe en lækker forside på det så alle kan se vores produkter godt

Håber nogle salgskyndige personer kan hjælpe os :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Et håndskrevet postkort med "Velkommen hjem fra ferie" er da genialt til små virksomheder.
Det skal rettes til indehaveren personligt. INGEN receptionist vil turde smide sådan et postkort ud.

Er det derimod et trykt postkort med standardtekst, så tror jeg ikke på den store respons. Så ville jeg mene, at et gammeldags salgsbrev på papir har bedre chancer for at lokke kunderne ud af tørrehjelmen.

mvh Hans

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janus,

Jeg er ikke salgskyndig - Dog har jeg arbejdet med noget lignende tidligere, så her får du mine råd.


Hvis det var mig vil jeg vælge et postkort, frem for et alm. brev - Det er lidt anderledes, og det er vigtigt - De modtager masser af reklamer hver dag, så skil jer ud fra mængden.

Samtidig vil jeg måske overveje om smide en vareprøve med, så de samtidig kan se produktet i hånden - Det viser for mig seriøsitet.

Samtidig vil jeg nok vælge og følge alle kunderne op via en telefonopringning.

Jeg håber du kunne bruge mine imputs - Smid en PB hvis du får brug for yderligere hjælpSmile

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Simpelt - i skal bare skilde jer ud!

Et håndskrevet postkost er en rigtig god ide. Yes

Hvis i "bare" sender et salgsbrev - må i ikke fortvente den store respons

Bo

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janus,

Tag fat i "igang"  herinde fra. http://www.amino.dk/members/igang/default.aspx

Jeg har lige designet postkort reklame flyers til ham, så han kan muligvis komme med lidt input, når han har fået det distribueret ud.

Et salgsbrev er altid flot og effektivt. Men samtidig så er det også noget virksomheder drukner i så det er let at smide hen i skraldespanden, men det kan også være den seriøsitet der skal til i forhold til et "reklame postkort" Folk er forskellige.

Et godt råd kunne være at teste begge dele af på et par segmenter og se hvad der virker bedst lige med sådan noget som neglefile.

Få fat i en der er ekspert i kommunikation og salgsbreve og få hjælp til at udforme det. Det er pengene værd med en professionel her, og på den kreative del som postkort, få fat i en designer der kan sit kram så du får den rigtige effekt. 

 

 

 

 

 

 

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra Vejen
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  Medarbejderferie Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janus

Det er vigtigt at i gør op med jer selv hvad i vil opnå med salgskampagnen. Sæt nogle mål. Realistiske mål. ;-)

Om det skal være håndskrevet kort, et pænt trykt kort eller et brev på firmabrevpapir, er op til jer og jeres ressourcer. Et håndskrevet kort er meget ressourcekrævende hvis i har mange kunder. Et trykt kort skal ofte produceres i et oplag. Et brev på firmabrevpapir kan printes i en arbejdsgang og rettes til løbende efter målgruppen.

Man kan sagtens lave et trykt kort eller et brev personligt ved at benytte brevfletning i forbindelse med print. Det er dog vigtigt at jeres data på jeres kunder er opdaterede og står i de rigtige felter i jeres database. Det hele falder fra hinanden hvis f.eks adressen står i navnefeltet. eks. Kære Bysvinget 2. Velkommen hjem fra ferie. Vi har et godt tilbud til dig....... eller lige så slemt hvis der står Kære (Fornavn). ....... fordi der ikke var nogen værdi i feltet i databasen.

Som udagangspunkt skal man forvente en forholdsvis lav reaktionsrate på direct mail. Hvis man benytter direct mail som i overvejer, er det meget vigtigt at i følger op med et telefonopkald, få dage efter kunden har modtaget kortet eller brevet. 

Afhængig af jeres budget ville jeg måske overveje at bruge pengene på et godt telemarketing bureau til et ringe rundt til en gruppe kunder. Prismæssigt er det sandsynligvis lidt dyrere (afhængig af antal), men tryk af kort, porto og ikke mindst jeres tid bliver også til penge og hvis i kunne bruge jeres tid på at tage til møder som er aftalt for jer, kunne det måske være en bedre investering.

Jeg har kørt en del direct mail kampagner med forskelligt resultat og deler gerne mine erfaringer.

MH
Bernt Lassen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)