Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino er baseret på?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes at de fedt ved et forum som amino er at vi er så mange, men en fælles, men meget bred, interesse.
Vi er alle åbne for at hjælpe hinanden, og hvis der er noget du mangler svar på, så kan du bare søge efter det, så kommer der helt sikkert noget frem om det. Og hvis ikke, så tager det fem minutter at oprette en tråd.

Jeg havde ingen erfaring om iværksætteri før jeg begyndte at bruge amino, og jeg synes det har været en kæmpe hjælp for mig! (:

Udover at det er et forum, er der jo også en masse andre ting du kan benytte og få gavn af. (:

/ Mikkel 

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 275
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 14:27

Jeg har det på samme måde (sikkert som de fleste herinde) og det var dette sammenhold/fælles interesser jeg ville skabe i det nye forum.

Web & IT Manager i State of Green
Mere information om mig på min personlige side

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 14:34

ASP og PHP er bare 2 forskellige slags serverside programmeringssprog. Amino er lavet i ASP, som du kan se oppe i adresselinjen, når du fx læser en tråd.

Begge sprog kan stort set det samme, dog er jeg mere til PHP, da man har fingrene bedre inde i koden.

Amino er ikke længere et forum du kan finde et andet sted - de har ændret og udvidet ekstremt meget, hvilket jo kun er godt.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 14:44

Tak for de uddybende forklaringer på ASP og PHP. Så blev jeg så meget klogere.

VBulletin er da værd at kigge på. Er der eventuelt andre udbydere der bør nævnes her?

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 14:55

http://www.google.dk/search?q=Open+source+forum

Pick one :)

Hvis du vil lave en iværksætter wanabee - for what-ever reason... så bliver det nok ikke koden der bliver dit problem.

Jeg ville nok starte med økonomien. Er den der, så er der nok også til en programmør som kan hjælpe dig med sprog-valg.

I modsætning til andre her inde, så er jeg til ASP .NET, jeg har ikke noget imod at nogle ting er black-box hvis det hjælper mig med at udvikle hurtigere. Mht unødvendig mer kode, så er det ikke et problem med den hardware og linje kapacitet vi har i dag.

Tilmeldt 31. May 10
Indlæg ialt: 151
Skrevet kl. 15:56

Mvh
Hagbart

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 16:24

Mikael:
Begge sprog kan stort set det samme, dog er jeg mere til PHP, da man har fingrene bedre inde i koden.

Nu er det godt nok ASP.NET og ikke ASP, vi benytter.

At have "fingrene bedre inde i koden" må vist blot skyldes at dine færdigheder ligger inde for PHP og/eller at du ikke kender nok til ASP og ASP.NET... Det kan også være mig, der har misforstået hvad du mener.

Og så kan jeg bekræfte, at vi har lavet en hel del ændringer til standard-implementeringen af Telligent Community Server.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 16:53

Jeg vil anbefale trådstarter at kigge lidt på bbpress. Det er Wordpress der står bag....

I og med det er WP, der står bag, så er det super-nemt at komme igang med...og der er allerede en masse gode plugins, så man kan udvide funktionaliteten, plus der kommer hele tiden nye til. Derudover er det relativt nemt at ændre i design/udformning af det..... Ja og så kan det også integreres med Wordpress, hvilket bestemt også taler til dets fordel.

Sidst, men ikke mindst, så er grunddesignet faktisk også rigtigt fornuftigt. Det er måske ikke det mest fancy*, men fra et usability-standpunkt hænger det rigtigt godt sammen - så konverteringsmæssigt vil jeg mene man står rigtigt godt stillet med bbpress.

Det er så lavet i PHP.... Hvilket trådstarter jo selv må vurdere om vil være et problem. Derudover er det så langt fra det ældste eller mest udbredte forumsoftware p.t., så den tekniske udvikling er ikke helt med fremme.... Men det er et habilt stykke software og så udvikles det løbende.

Men prøv at se på det..... Det er efter min mening et rigtigt interessant alternativ, som man sagtens kan vokse med. Om det så ville kunne bære et forum af Aminos størrelse og funktionalitet skal jeg ikke kunne sige... Men jeg synes det skal med i puljen.

* Efter min mening er det dog bestemt et af de pænere open source forum-software derude. Så helt grimt er det altså ikke.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København
Tilmeldt 28. Jun 10
Fra  Grovkøkkenet.dk Skrevet kl. 15:36

Interessant. Men hvis man ikke selv er så god til at rode med den slags og søger professionel assistance, hvor finder man så det? Nogen med gode erfaringer/referencer.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)