Så længe mediernes dækning af politik handler om, hvad politikernes ægtefæller betaler i skat, og hvornår de beslutter sig for at holde ferie, synes jeg, at det er svært at gennemskue noget som helst. Tænk hvis medierne og os, der forbruger dem, kunne begynde at fokusere på nogle af de kæmpemæssige udfordringer, som Danmark og verden er midt i.
Jeg kan kun anbefale alle at læse denne aldeles fremragende artikel om tiden nuværende politiske medielandskab.
Flot med så stor en facebook gruppe, måske du skulle lave nogle t-shirt's og sælge dem til gruppen?
Så ville du i det mindste have fået noget ud af gruppen, når blå regering ikke længere eksisterer efter det kommende valg.
Jeg har altid bakket venstre op, da Anders sad på pinden...det er slut, og det samme er min stemme til venstre. Når dagen er omme, ender det miste politik omkring midten, til gengæld glæder jeg mig til at se en karakterstærk statsminister, der ikke hedder Lars. :)
Jeg har desværre ikke tid til at tage den store diskussion op men faktum er at den røde regering vil forringe danmarks konkurrencemuligheder væsentligt ved høje beskatning mm. og hvad sker der så? Så smutter de vigtigste folk i erhvervslivet og så har dk lige mistet en helveds masse skatteindtægt og så vil ender det med at folk skal betale mere i skat for den samme service... Jeg synes det er vigtigt at kigge på Danmarks styrke internationalt da det er den som i første omgang skaber et velfærdssamfund.
Nå men vi skal jo ikke blive uvenner men det er bare min holdning og jeg har respekt for din holdning :)
Du glemte vidst at læse dit indlæg igennem - det må være derfor der er andre end jeg der har givet 0 stjerner.
Først starter du op med at råbe højt om fakta, og slutteligt understreger du at det alligevel blot er din egen subjektive holdning.
Ovenstående illustrerer glimrende at du IKKE har respekt for andre holdninger end din egen.
Nu interessere dansk politik mig absolut ingenting og der er altid en regering ligegyldig om det er Rød Grøn Blå. Som laver noget lort, man kan jo ikke gøre alle tilfredse.
Det jeg synes der kunne være interessant var at i 5 år blev der fjernet en masse ubrugelige bureaukratiske regler og istedet for en regering som hovedfokus er mediespin og populisme. Så ville det hele blive udskiftet af en komite af eksperter indenfor deres felt, f.eks. konkurrence dygtighed, process optimering, indkøb, etc.
Det kunne være langt mere interessant end at læse om skattesnyder, dårlige planlægnings evner, mobset statsministre og generel respektløshed for de danske skatteyders penge.
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.
Den røde regering er rigtig gode til at bruge andres penge, og når pengene så er væk så må de blå ind og rydde op og få vores gæld ned igen.
Der er desværre mange som glemmer at den blå regering faktisk har fået udenlandgælden ned. Denne udenlandsgæld blev lavet mens den RØDE regering var ved magten.
Men Danmark er da et fedt land med den røde regering ved magten, hvis du ønsker at betale en stor procentdel af dine penge til alle dem der ikke gider at lave noget
Det kan ikke passe, at Danmark skal ledes af den blok som iflg. medierne har færrest fjolser. Det kunne være rart om der blev fokuseret på politik i mdierne i stedet for personforfølgelse. Selvfølgelig skal tingene frem i lyset, men fatter bare ikke, at politikere snyder - de bliver snuppet, når de kravler op ad stigen.