Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er iværksætterens største udfordring?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lkviditet

Tid

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 08:47

Hej bo1234,

Likviditet er helt sikkert en udfordring, men det hænger igen sammen med at det ofte er svært at komme hurtigt i gang med at få solgt sine produkter/ydelser.

Tid er for alle iværksættere og selvstændige generelt et stort "problem", hvilket meget ofte hænger sammen med at man som iværksætter/selvstændig har svært ved at slippe kontrollen og uddelegerer en del af opgaverne til andre kompetente personer, internt som eksternt.

Mvh

Lars Hyldegård

Tilmeldt 15. Oct 07
Indlæg ialt: 286
Skrevet kl. 08:51

Hej Lars

Jeg er fuldstændig enig.

Derudover er det vel også vores kultur der gør at hvis man stikker hovedet frem - så sikker de misundelige bare og venter på at noget går galt - så de kan sige - se hvad sagde jeg.

Så Tennis i går,  med hende den polske/danske tennispige (hun er sku sej) og hørte mere end en gang (da det gik dårligt) det er typisk dansk - da hun så vandt - hun er jo polsk......

Min pointe er vel - at vi vel bare selv er en af de største udfordringer :-)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Valg af stabile samarbejdspartnere, fragtmænd, leverandører mv. synes jeg er et af de vanskeligste og vigtigste punkter. Det er jo helt utroligt hvad der findes af fjolser derude, hvor man ikke fatter de kan drive forretning ( det er der så også mange af dem der ikke kan).

Men ganske simple ting som hvis de ikke kan levere aftalt ydelse - ja så vælger de ikke at svare på hverken tel./mail - istedet for at tage fat i problemet, som om problemet skulle forsvinde af den grund ?

Heldigvis er der også få dygtige folk, men som sagt - det tager tid at finde dem.

I starten er det selvfølgelig de helt basale problemer man slås med - webshoppen, betalingssystem, love/regler - men det løses jo stille og roligt - et punkt af gangen..

Fra Give
Tilmeldt 4. Nov 07
Indlæg ialt: 912
Skrevet kl. 09:04

Hej Jesper,

Super godt indlæg som godt og præcist rammer nogle af de udfordringer som mange iværksættere helt sikker kæmper med/mod.

Hav en rigtig god dag.

Mvh

Lars Hyldegård

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 09:24

HANDLING!

Alt for mange bruger rigtig meget tid på at snakke om hvad de vil gøre og planlægge en helt masse. Når de så endelig forsigtigt begynder at føre planen ud i livet, finder de ud af at alt er ændret og intet er som på papiret og de har spildt de sidste 3 år med at planlægge deres virksomhed.

Just do it, spring ud i det og juster undervejs.

Hvis man snakker om hvordan man vil sparke til en bold i 3 år og så endelig går ud på banen og giver den et lods er der stadig kun 10% chance for at du rammer målet.

Istedet er det min filosofi at man skal hurtigt ud på banen og sparke til bolden, rammer man ikke sparker man til en ny osv. Man lærer noget hver gang man sparker som man ikke ville kunne planlægge sig ud af (fx. hvordan er målmanden, vindforhold, presset fra alle tilskuerne osv). Så... TAKE ACTION, gør noget idag!

Succesfulde iværksættere har ofte en masse skud forbi målet inden de finder den helt rigtige formel der funker for dem og deres forretning.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 09:25

Nogen af de ting som jeg også har og stadig kæmper med, er dårlige samarbejdspartnere/rådgivere. 

Da jeg startede op så min hjemmeside virkelig grim ud og dem der sagde at den ikke var grim, havde vidst aldrig set en pæn hjemmeside. 

Der manglede jeg nogen der kunne have sparket mig i junkerne og sagt at det problem skulle jeg få styr på. 

Dernæst havde jeg ingen kunder de første 3 måneder, jeg kunne simpelthen ikke forstå hvorfor. Jeg var blevet rådet af et marketing firma i Aalborg, til at dele flyers rundt i opgange. 

1500 opgange senere og 4 dages arbejde, gav over en periode på 1½ måned 3 kunder, det var prisen som mine flyers havde kostet jeg tjente der. 

Wupti: så kom man op på side 1 i kortresultaterne på google og så småt i de organiske resultater og så fik man jo kunderne foræret herefter.

Hvis jeg bare havde haft nogen der fortalte mig, at mine kunder søger efter biludlejning på nettet og ikke kigger på flyers i opgange, ja så havde mit firma været 3 måneder længere fremme end det er i dag. 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)