Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal alle flytte til Padborg

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klaus

Virksomheder der er placeret i Danmark, det har jo selv valget hvordan de vil sælge. Om de vælger at sælge via webshop en egentlig butik, det frit for alle selv at vælge hvad de vil - Det kan du ikke kalde unfair.

Som du selv skriver at det er frit for alle at vælge hvad de vil  - gælder det ikke også hvor man driver sin shop fra ,du har også den mulighed .

Det ville være unfair hvis DU IKKE HAVDE DENNE MULIGHED:

monse

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 13:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo jeg har valget hvor jeg vil drive min virksomhed fra, jeg mener bare grundlæggende at der er noget forkert i, at jeg af momsmæssige årsager skal flytte min virksomhed til Flensborg, for at kunne spare 19 % i moms. At der så ikke p.t er den store kontrol med, om jeg overholder den grænse med de 250.000 salg til Danmark. Tyskland er vel ikke interesse i at lave kontrol, de får jo kroner i deres statskasse, og Danmark hvordan er det de vil lave en sådan kontrol ?

Jeg ved det er EU og den fribevægelse af varer, men sådan er det jo fx. ikke med afgifter, det er kun gældende ved moms. Jeg kan jo ikke brygge vores øl i Tjekkiet og så kører dem til Danmark med den ultra lave Tjekkiske ølafgift. Jeg mener det er forkert at man tvinger Danmark virksomheder i at flytte, hvis de vil klare sig i konkurrencen.

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 13:49

Klaus

Som sådan kan jeg godt forstå dig men vores verden er global

Vestas var i mange år den eneste reelle producent af vindmøller HVORFOR ?

Fordi DK var det første land der gav tilskud til Grøn energi var det unfair overfor

den tyske industri og statskasse.

Alle lande har deres egne tilskudsregler/skatte/moms/afgiftsregler og nogle gange

er det en fordel, andre gange en ulempe for dig og mig.

Er dog 100 % enig at reglerne skal overholdes og at kontrol er nødvendig

monse

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 13:56

Hej Monse,

Det er jo heller ikke fordi jeg tror jeg kan ændre det :-) Jeg synes bare at det er at nedsætte den danske konkurrence evne, altså set fra den danske stat. Verden er jo netop global, og med de muligheder der er for at handle på nettet, så burde man måske kigge lidt på, hvordan staten skal opkræve indtægter

Med hensyn til Vestas så var det mig bekendt sådan, at den danske stat gav tilskud pr. produceret Kwh og ikke om der stod Vestas eller Siemens på selve møllen. Den tyske industri havde jo samme mulighed for at opstille vindmøller i Danmark, hvor mølleejer bagefter fik tilskud.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:00

Det er da på tide, at det går op for flere og flere, at DK ligger bagerst i feltet i EU, når det gælder konkurrenceevne...

Men spørgsmålet er vel mere, om polittikerne kan og eller vil ændre det?

Who knows?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)