Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbning af bar

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg håber I kan hjælpe os.

Vi arbejder pt på at åbne en bar.

Vi mener naturligvis selv, at vi har konceptet fuldstændig i orden. Endvidere har vi begge før iværksat, så vi er inde i en stor del af de praktiske ting. Vi har dog ikke før iværksat indenfor dette område, så det er lidt nyt.
Dog har vi begge flere års erfaring indenfor branchen.

Vi har dog stadig nogle spørgsmål.

Pt. har vi kig på et lokale - og har faktisk fået lovning på, at vi må leje det, hvis vi har lyst. Byen har 15.000 indbyggere.

Det ligger i perfekte omgivelser, med mulighed for udeservering om sommeren.

Lokalet er 222 kvm i gadeplan, samt 160 kvm i kælederen.

Lejen er 25.000 pr. måned. Vi føler os ikke i stand til, at vurdere, hvorvidt dette er rimeligt. Det skal siges, at lokalet ligger i en lille sidegade, hvor der ikke ligger andre butikker mv.

Det ene spørgsmål er derfor om 25.000, lyder rimeligt i en by med 15.000 indbyggere og lokalets størrelse taget i betragning?

Et andet spørgsmål er, hvor meget man skal regne med at have i startkapital, når man påtænker at åbne en bar?

Vi er to. Den ene af os, fortsætter sit arbejde - og den anden siger jobbet op, og skal derfor lønnes gennem baren.

Jeg ved godt, at det er enormt svært at give et bud på sådan nogle spørgsmål. Men måske er der alligevel nogen der har nogle guldkorn?

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 22:59

Lidt juridisk input:

Husk at undersøge, om I opfylder betingelser for at få næringsbrev og alkoholbevilling. Vær i den sammenhæng opmærksom på, at hvis I driver jeres virksomhed i et I/S skal I alle opfylde betingelserne for alkoholbevillingen.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:57

Tak for dit svar.

Vi har undersøgt de ting. Vi har talt med politiet om alkoholbevilling - det var bestemt ikke en umulighed.

Umiddelbart er der også styr på det med næringsbrevet.

Mht. virksomhedsformen... Er der noget du vil anbefale, fremfor andet?

Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:33

Hej

Placering er altså det vigtigste :)

Specielt hvis det er et sted som har åbent om dagen. Jeg får lidt på fornemmelsen at placeringen ikke er den bedste, når den ligger på en gade, hvor der ikke er andre butikker. Der hvor der er andre butikker kommer der jo også mennesker. Med en placering hvor der er andre butikker vil der være flere folk som tilfældigt vil støde på baren.

Men ellers er det bare med at lave nogle skilte gerne store med reklame. hvor der står barens navn og hvor den er :) Så folk bliver opmærksom på den. ´

Placering det er altså det vigtigste :)

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 00:39

Uden at kende til nærmere til jeres situation kunne det måske være en idé men et ApS og den (i hvert fald teoretiske) begrænsede hæftelse. Med al respekt er restaurationsbranchen generelt usikker og ikke til at forudsige. 

De 80.000 kr. (eller tilsvarende værdier) I ville skulle indskyde vil også hjælpe ved ansøgning om alkoholbevilling, når I skal dokumentere for bevillingsmyndigheden, at I har finansieringen i orden.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra DK
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 18:02

Hej i to

Jeg har læst jeres indlæg fra 2010, og kunne godt tænke mig at vide hvordan det er gået. Tog i springet?
Håber det er gået jer godt!  

Besøg min musikblog hvor jeg anmelder danske album og singler

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)