Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO-klog??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil nogen hjælpe mig med et enkelt spørgsmål?

Har fået lavet en fin lille blog, som jeg er rigtig glad for. Men den er sat sådan op, at seneste blogindlæg går igen på alle sider. Mon det er duplicate content, når det er inden for samme hjemmeside?

TakSmile

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:06

Hey

Det kommer an på så meget. Har du et eventuelt link til siden, da det er svært at sige uden at have set hvordan det er?

Det er ikke Duplicate Content (DC) hvis det er en lille bid tekst der går igen, da det svare lidt til en reklame, nyeste produkt, en menu eller andet som går igen. Men er det derimod det primære på hver side, så vil jeg mene at det er DC.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 16:06

Det er duplicate content... Har du evt. et link til siden??

Det kommer jo lidt an på hvor meget tekst der ellers er på siderne. Det vil altid være duplicate content, men der kan være forskel på hvor hårdt Google straffer dig.

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 16:08

Der var kim lige lidt hurtigere end mig, men det ser ud til at vi forsøger at skrive det samme ;)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:17

TobiasB:

Der var kim lige lidt hurtigere end mig, men det ser ud til at vi forsøger at skrive det samme ;)

Nogenlunde i hvert fald :)

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Skrevet kl. 16:18

Hmm - tak for svar - det frygtede jeg. Måske skal jeg bede udvikleren tage blogindlægget af siderne bortset fra en. Det tager jo også min gode plads ...

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:33

mariannes:
Hmm - tak for svar - det frygtede jeg. Måske skal jeg bede udvikleren tage blogindlægget af siderne bortset fra en. Det tager jo også min gode plads ...
Hvis du beder udvikleren om bare at lave link til det nyeste, eller kun vise et udsnit af indlægget (fx 100-200 tegn), så vil du ikke så DC problemer.

Det eneste der vil ske der er at den lille del vil få en lavere betydning for Google.

Det er kun i det tilfælde at du fx har det fulde indlæg på alle sider, at det kan give problemer med DC, og i det tilfælde ville jeg ikke have det på alle sider.

Det klart bedste er at vise et lille udsnit på forsiden af bloggen, og så linke derfra til det fulde indlæg. Ved godt det er sådan langt de fleste gør, men det er nu også den bedste måde. og vil du så gerne have det sådan at man skal kunne se de nyeste indlæg på alle sider, ville jeg gøre det hvor fx overskriften er gjort til et link.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 16:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja, det er vigtigt at din side bliver godt modtaget af google, men du må for guds skyld ikke glemme dine brugere. Det aller vigtigste må være at de brugere du rent faktisk får på dit site får en god oplevelse, og jeg går ud fra at tiltaget fra starten af er implementeret med henblik på at give dem netop denne gode oplevelse?

Det må altid hvad være en vægtning ift. hvad der giver flest glade brugere på dit site. Nogle gange er det google der skal tilgode ses, men næsten altid er brugeroplevelsen vigtigere. Når det er sagt, kan man gøre 1000 ting for at forbedre sin placering i google uden at ødelægge brugereoplevelsen, snarre tværtimod.

Jeg er ikke ekspert, men det er min bedste overbevisning at det at vise nogle korte uddrag som linker til content på sider, hvor der er andet primært content, ikke bliver "straffet" af Google. Det bygger jeg dels på hvad jeg har hørt og læst, men i høj grad også en logisk betragtning om at gode websites giver indblik i hvad der ellers findes på siden og "guider" brugeren videre. Det kan jeg ikke se hvorfor Google skulle have interesse i at slå ned på.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:58

MichaelValentin:
Jeg er ikke ekspert, men det er min bedste overbevisning at det at vise nogle korte uddrag som linker til content på sider, hvor der er andet primært content, ikke bliver "straffet" af Google. Det bygger jeg dels på hvad jeg har hørt og læst, men i høj grad også en logisk betragtning om at gode websites giver indblik i hvad der ellers findes på siden og "guider" brugeren videre. Det kan jeg ikke se hvorfor Google skulle have interesse i at slå ned på.
Det er det samme vi andre siger :)

Som jeg altid har sagt skal man se på SEO som man ser på brugervenlighed. De to ting går i de fleste tilfælde hånd i hånd.

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Skælskør
Tilmeldt 20. May 09
Skrevet kl. 20:25

Tak for svaret, men det er desværre hele det ganske vist korte indlæg, der vises på alle sider ...

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)