Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skift af email...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har en netbutik med mail adresse (butiknavn)@(butiknavn).xx

og jeg vil til at skifte til en magento side, da det firma, som jeg bruge nu er MEGET MEGET MEGET dyrt. Betaler ca. 5000 kr om året ud over PBS.

Den email jeg har , blev oprettet af firmaet, da jeg åbnede butikken. Men hvad gør jeg så, hvis jeg skifter til magento - hvad med min email? bliver den slettet, eller skal jeg finde en ny udbyder? Og hvor finder meg sådan en?

Tilmeldt 11. Jul 10
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:11

Hej

Når du flytter til en ny udbyder flytter du også dit domæne med

Så kan du straks hos den nye host oprette den samme email adresse igen

Lars

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 14:12

eitan:

jeg har en netbutik med mail adresse (butiknavn)@(butiknavn).xx

og jeg vil til at skifte til en magento side, da det firma, som jeg bruge nu er MEGET MEGET MEGET dyrt. Betaler ca. 5000 kr om året ud over PBS.

Den email jeg har , blev oprettet af firmaet, da jeg åbnede butikken. Men hvad gør jeg så, hvis jeg skifter til magento - hvad med min email? bliver den slettet, eller skal jeg finde en ny udbyder? Og hvor finder meg sådan en?

Hvilket udbyder benytter du nu? 400 kroner i måneden er ikke dyrt. Vælger du at skifte til Magento, skal du jo også regne med en rimelig stor udgift i forbindelse med konverteringen af dit design, fra din nuværende platform, og over på Magento. 

// Jesper Skov

Tilmeldt 9. Jul 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:18

Nej, hvor det var det hurtigt at få svar. Virkelig dejligt :)

Der er mange grunde, til at jeg vil skifte fra mit nuværende firma og til magento. Det er ikke så meget prisen/pengene, der er altafgørende. Mit problem er, at jeg føler mig SÅ snydt at det firma, som jeg bruger nu.

Og jeg været i kontakt med andre, der også bruger dette firma, og det ser ud til at vi alle er i samme båd. Håber bare at de andre også kommer til at gøre noget ved "problemet".

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 14:20

eitan:

Nej, hvor det var det hurtigt at få svar. Virkelig dejligt :)

Der er mange grunde, til at jeg vil skifte fra mit nuværende firma og til magento. Det er ikke så meget prisen/pengene, der er altafgørende. Mit problem er, at jeg føler mig SÅ snydt at det firma, som jeg bruger nu.

Og jeg været i kontakt med andre, der også bruger dette firma, og det ser ud til at vi alle er i samme båd. Håber bare at de andre også kommer til at gøre noget ved "problemet".

Din e-mail burde ikke give problemer, den kan også altid blot skiftes til en ny udbyder.

Send mig eventuelt lige en mail på mail@jesperskov.dk, hvis du ikke vil skrive din udbyder herinde. 

// Jesper Skov

Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 13:05

Som Jesper Skov siger, så burde e-mail følge med hos din nye hosting-udbyder. Tjek evt. at du får e-mail hosting hos dem også. Så snart DNS'en på dit nye domæne bliver flyttet så vil din e-mail komme ind hos den nye udbyder. Det er en god ide at sørge for at dine e-mail adresser allerede ER oprettet når du flytter.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 13:53

Jeg syens det er en smule misvisende når folk herinde skriver at e-mail'en følger med dit domæne. E-mails bliver sendt derhen hvor MX-posten i din DNS-opsætning fortæller at de skal sendes hen. Det kan være til din nuværende udbyder (hvilket du formentlig ikke ønsker), til din ny udbyder (hvilket du formentlig ønsker) eller til en helt tredje udbyder.

Du er altså ikke tvunget til at have e-mail et bestemt sted fordi du har hosting af dit site der, dog vil det som regel være oplagt, da der næsten altid følger et simpelt og ikke mindst gratis POP3-mail system med til et webhotel.

Min bundlinje er den samme som de øvrige - du skal oprette mailen hos din nye udbyder. Jeg syens blot at svaret fortjente lidt nuancer og præcisering :o) Husk at eksportere en .pst fil fra outlook (google), så du har dine gamle mails med dig.

Jeg vil til en hver tid anbefale en mere professionel e-mail løsning, hvor der er back-up af gamle e-mails osv. ligesom det kan opsættes uafhængigt af din hostingudbyder. Skal du have en hjælpende hånd med det må du sige til.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)