Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import af vin fra USA

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det, det havde jeg faktisk også tænkt på, jeg har samme opfattelse af ham, men vidste ikke helt om, jeg kunne tillade mig at gå den vej. Men det tror jeg, jeg vil prøve. 

Tak for hjælpen igen! - Klaus

Tilmeldt 13. Apr 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:00

Jeg svarer denne tråd noget forsinket, da jeg fandt tråden ligger højt rangeret i Google, hvorfor det må antages at der stadig er en del der læser tråden og jeg samtidig har en del oplysninger jeg mener er relevante.

Jeg har selv ret store erfaringer med import af vin fra USA, og vil gerne understrege at det IKKE på nogen måde kan anbefales at bruge men udelukkende båd - kontakt Hilllebrand Shipping eller lignende - det koster ca. 1$ at få vinen fra USA til din dør i dk. Bemærk det tager ca. 5-6 uger før vinen er sendt til den er ved dig. Husk at du skal være registreret importør ved SKAT samt forhandler af vin - ellers bliver vinen holdt tilbage i frihavnen. Problemet er derfor ikke en stor prisforskel mellem at importere vin fra USA og Europa - problemet er i stedet den ventetid der er før vinen er ved din dør (da man tit skal betale forud, har man et stort likviditets-udlæg i denne periode).

Der kan være 660 flasker vin på en palle, da det er amerikanske paller.

Oven i prisen skal man påregne punkt afgifter og emballage afgifter på hver vinflaske, hvilket sammenlagt er ca. 10 kr. inkl. moms pr flaske.

I stedet for selv at importere vil jeg dog anbefaler at man samarbejder med andre andre amerikasnke vinimportører - jeg ved at Goodgrape Wine Co. (http://goodgrape.dk), der er den største importør af amerikanske vine i Europa, gerne vil assistere med opgaven.

Håber det kan hjælpe nye importører...

Tilmeldt 13. Apr 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:04

"og vil gerne understrege at det IKKE på nogen måde kan anbefales at bruge men udelukkende båd"

skulle retteligt være:

"og vil gerne understrege at det IKKE på nogen måde kan anbefales at bruge fly men udelukkende skib"

Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:03

Hej Nitus

Tak for dit svar! Når du skriver 1$ at få vinen hjem, så går jeg ud fra, at du mener per flaske. Men er sagen ikke, at man minimum skal hive en palle hjem, når man får det hjem med skib, eller at man i hvert fald som minimum skal betale for en hel palle, hvorfor det jo så gælder om at få så mange flasker på som muligt, dvs. 660 flasker. 

mvh kv

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)