Ja.... Men der er fandme forskel på at hive en palle vin hjem fra Italien og USA :) Som allerede nævnt er transportudgifterne en vigtig faktor, som alene udgør en væsentlig hindring. Derudover er der så de forskellige dokumenter, der skal til før man må vidersælge vin fra tredjepartslande. Så vidt jeg ved har man gjort proceduren nemmere, for at styrke samhandlen mellem EU og USA. Men hvorom alting er så er der altså nogle helt formelle krav, til vin udenfor EU, som blot udgør endnu en besværliggørelse af projektet.
Jeg siger jo ikke trådstarter skal give op.... Jeg siger bare USA måske ikke ligefrem ligger til højrebenet for en garageimportør. Der er tusindevis af rigtigt spændende mindre producenter i f.eks. Italien, som ikke har en dansk importør.... Det ville nok være et mere oplagt sted at starte....som er langt mindre bøvlet. Portugal er et andet interessant område, hvor der laves noget rigtigt god vin.... |
Ja det er vanskeligere, men hvad koster det mon at få en palle hjem fra USA, altså fragtudgiften alene?Det er nok den størrelsesorden, som kunne være interessant....
Tak for input igen! - Lab