Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

import af vin fra USA

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 3. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor meget vin skal man importere fra USA, før man får en acceptabel pris? og hvor henvender man sig? Tak om nogle kan svare på disse spørgsmål. 

Mvh Lab

Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 13:01

Hej Lab,

Det er umiddelbart lidt svært at svare på dit spørgsmål. Jeg tror du skal sidde dig ned og tænke lidt over, hvad der er du gerne vil.

* Har du fundet noget vin du godt kunne tænke dig at importerer fx. fra en vingård ^
* Er det generalt vin fra USA du gerne vil importerer
* Hvordan har du planer om at sælge det

Hvis det er salg gennem webshop, til private etc. så kan det måske være en god idé at starte med at at handle hos fx. en dansk grossist, så du kan prøve din koncept af, og så tage den derfra.

Hvis du har en enkelt vingård du gerne vil importerer vin fra, så tag en snak med vingården så kan du få en fornemmelse af, om det er interessant for dem

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 13:10

Prøv at henvend dig til den importør der hedder Vinens Verden. De har et bredt amerikansk sortiment.

Hvis det er noget du vil tjene seriøse penge på kan det ikke rigtigt betale sig, at satse på blot én producent.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 3. Aug 10
Skrevet kl. 13:59

Tak for svarene! Jeg tænker nok på import fra udvalgte vingårde. Mit spørgsmål går egentlig blot på,, hvilke mængder man skal importere, før det ikke ender med at blive for dyrt per flaske. Det er ikke alle vingårde, der producerer vældig store mængder, så nogle steder er det begrænset, hvor meget man kan få lov til at købe. Men er der et minimum antal kasser, som skal til, for at det overhovedet kan betale sig og hvordan finder man den bedste shipping løsning? Tak igen! - Lab

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 14:10

labrador:
Mit spørgsmål går egentlig blot på,, hvilke mængder man skal importere, før det ikke ender med at blive for dyrt per flaske.

Det spørgsmål kan man ikke svare på..... For det kommer helt an på vinen.... Taler vi sådan noget som J.P. Chenet taler vi om flere togpaller, før det kan betale sig.... Taler vi Pingus kan det betale sig at importere en enkelt kasse.

Men prøv at hiv fat i producenten og se om ikke der allerede er en importør i EU. Det er langt nemmere, at importere vinen fra f.eks. Holland end Californien....

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 3. Aug 10
Skrevet kl. 14:20

Det har du jo ret i ;-) Men der er tale om vingårde, der ikke har importør i EU, er det en meget vanskelig opgave at importere herfra? Hvad gør man, hvis man ikke vil bruge UPS? 

Tak igen. - Lab

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 14:31

labrador:
der er tale om vingårde, der ikke har importør i EU, er det en meget vanskelig opgave at importere herfra?

Åh.... Jeg kan desværre ikke huske detaljerne.... Men det korte svar: Ja.

De fleste, der handler med oversøisk vin, køber det fra grossister inden for EU.

Du skal op i rigtigt store mængder (containere), før fragten alene ikke æder din fortjeneste. Og de store grossister kan jo nemt fylde en container..... det er ikke helt så nemt, for en mindre importør, der måske kun handler med et par mindre producenter.

Vil du være med?

Tilmeldt 3. Aug 10
Skrevet kl. 15:11

Tak for det lidt nedslående svar ;-) !  Men det anede mig nok...

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:25

labrador:
Men der er tale om vingårde, der ikke har importør i EU, er det en meget vanskelig opgave at importere herfra?

NU skal du give op så let.  Fama har ret i at transportomkostningerne kan være en killer. Men der findes nu et pænt antal mindre importører (garageimportører) i Danmark, som selv tager vin hjem til Danmark. En af disse var aktivAmino for et lille års tid siden hvor han bloggede lidt om det at starte op.

Måske du kan finde disse.

/Henrik

Tilmeldt 3. Aug 10
Skrevet kl. 15:41

Ok tak; -) Måske jeg kan finde frem til ham. Måske han kan hjælpe. Spørgsmålet er nemlig om garageimport fra USA kan lade sig gøre... 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)