Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig som bijob under klausul

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej! 

Jeg har søgt lidt rundt på forummet, for at høre om der skulle være nogle svar på nogle af de spørgsmål jeg sidder og grubler med. Jeg har ikke rigtig fundet noget, så jeg håber der er nogle af jer der kan hjælpe mig lidt på vej.

Min situation er at jeg pt. er ansat i job som funktionær. Et job jeg er glad for! Jeg er webudvikler, og én af mine laster er at jeg ikke kan lade være med at programmere når jeg kommer hjem. Det er der så langsomt efterhånden kommet et habilt produkt ud af, hvor det er tanken at det skal til at sælges og forhåbentligt en dag blive det jeg kommer til at leve af - det har altid været en af mine drømme at blive iværksætter.

Jeg er desværre bundet af en klausul i min nuværende stilling, at jeg ikke må drive virksomhed ved siden af, uden samtykke fra direktion. Jeg synes ikke det er et emne, man i disse fyringstider har allermest lyst til at tage op.
Jeg er derfor i gang med at undersøge hvordan og hvorledes jeg kan komme igang med min drøm, mens jeg stadig er i mit nuværende job - uden at min nuværende arbejdsplads kan finde ud af at jeg kører noget ved siden af.

Jeg skal starte det op sammen med min svigerfar - han er sælgeren, jeg er udvikleren. Han har allerede nu en enkeltmandsvirksomhed som også beskæftiger sig med internet.

Jeg har ikke brug for at trække penge ud af virksomheden mens jeg er ansat, men jeg vil selvfølgeligt gerne kunne trække penge ud den dag jeg engagerer mig 100%.

Det her handler ikke om at jeg vil snyde skat eller andre. Jeg ved godt jeg måske løber lidt om hjørner med hvor jeg pt. er ansat, men det må jeg leve med.

Er der nogen der har inputs eller erfaringer? Det kribler i mig for at komme i gang.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 21:08

Du må slet ikke drive konkurrende virksomhed hvis du er funktionær ansat - klausul eller ej.

Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:35

Det er ikke konkurrende virksomhed skal det så lige nævnes

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)