Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af domæne

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Min partner og jeg har fundet et domæne vi rigtig gerne vil have, men da sælger kræver 2.000 kr., som vi ikke er i stand til at betale, så har han tilbudt os at blive vores sparringspartner.

Vi har snakket en del med ham, og han virker som en fornuftig fyr. Det han har forslået vi gør, er at vi laver en løbende kontrakt over tre år, hvor vi så efter de tre år overtager domænet uden omkostninger. Han skal dog have et minimumsbeløb hvert år, eller et overskud af vores omsætning. (hvis projektet går i vasken får han domænet tilbage uden omkostninger, eller krav om erstatning fra vores side)

Men vi er meget i tvivl hvad der er rimeligt at tage i minimumsbeløb om åre,t eller hvordan vi skal beregne overskudet af omsætning til ham, og hvor stor en procentdel han skal have ? 

Derudover må i også godt komme med nogle forslag til hvad man skal være opmærksom på, når man laver sådan en kontrakt ?

Venlig hilsen

Frederik

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 23. Feb 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 18:25

Slet ikke nogle gode forslag ?

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 18:56

Såvidt jeg ved er det faktisk ikke tilladt at gøre som domæne-ejeren foreslår.

Hvis han har registreret domænenavnet med henblik på at videresælge, er det ikke tilladt. Hvis I klager Klagenævnet for Domænenavne kan I måske få domænenavnet "gratis". Men hvis I synes at han er en flink fyr og derfor ikke ønsker at skabe dårlig stemning kan I gå med til hans forslag.

Det er useriøst at give et bud på et minimumsbeløb eller procentdel, når vi ved hvad domænenavnet er.

Der skal i hvertfald stå i kontrakten:

- årlig minimumsbeløb / procen af overskud

- at i lejer/leaser domænet i 3 år

- at I kan overtage domænet kvit og frit efter 3 år.

- at I har råderet over domænet i de 3 år.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 19:22

FrederikF:

Min partner og jeg har fundet et domæne vi rigtig gerne vil have, men da sælger kræver 2.000 kr., som vi ikke er i stand til at betale, så har han tilbudt os at blive vores sparringspartner.

Hvorfor ikke bare en afdragsordning? Og 2.000 er trods alt småpenge, når man starter virksomhed.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Holeby
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 19:28

Jeg tænker mere sådan her... Hvis i ikke har råd til at skaffe de 2000,- (det er 1000,- til hver hvis i er 2) så er det måske ikke lige nu i skal starte firma, for der kan hurtigt komme uforudsete udgifter - eller der kommer nye krav til jeres virksomhed i form af diverse abonnementer i skal bruge osv. for at køre biksen videre...

Det er ikke for at være fræk jeg siger det, men 2000,- er absolut peanuts hvis man snakker start at selvstændig virksomhed 2 mennesker sammen.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 20:30

Selvfølgelig må han sælge hans domæne. Alt er til salg for den rette pris, også selvom der måske drives et website fra siden. Ja selv amino.dk er til salg, det handler bare om at give den rette pris, og hvis ejeren af domænet mener at kr. 2.000,00 er den rette pris er der intet i vejen for det.

Derudover er kr. 2.000,00 småpenge, det er ikke mange aviser der skal deles omkring for at spare det samme, så hvis det er det eneste der står i vejen for at i kan starte virksomhed er det bare om at komme igang!

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 20:36

Gadensgaard:

Selvfølgelig må han sælge hans domæne. Alt er til salg for den rette pris, også selvom der måske drives et website fra siden. Ja selv amino.dk er til salg, det handler bare om at give den rette pris, og hvis ejeren af domænet mener at kr. 2.000,00 er den rette pris er der intet i vejen for det.

Derudover er kr. 2.000,00 småpenge, det er ikke mange aviser der skal deles omkring for at spare det samme, så hvis det er det eneste der står i vejen for at i kan starte virksomhed er det bare om at komme igang!

Lidt hyggelæsning til dig, her:

Generelle vilkår for tildeling, registrering og administration
af domænenavne under top level domænet .dk
Version 05
1. juli 2010

7.4    Forbud mod warehousing
Registranten må ikke reservere, registrere og opretholde registreringer af domænenavne alene med videresalg eller udlejning for øje, jf. lov om internet-domænenavne § 12, stk. 2. For domænenavne, der var registreret på tidspunktet for lovens ikrafttræden den 1. juli 2005, træder forbudet først i kraft fra den 1. juli 2010, jf. lovens § 27 stk. 3.

Kilde: DK-Hostmaster

Kommer snart...

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 20:39

Jeg kender udemærket reglerne, og hvis du lige hyggelæser dem lidt for dig selv vil du finde nøgleordet alene blandt de mange bogstaver.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Skrevet kl. 20:44

Jeg ved ikke hvordan du læser, men som jeg også skrev i mit første kommentar, og som jeg har læst mig frem til i mange sager som Klagenævnet for Domænenavne har afgjort, hvis man har registreret domænenavnet med henblik på videresalg eller udlejning, så er det ikke tilladt.

Så kan du prøve på at fordreje det så meget du vil, men det ændrer ikke fakta.

Kommer snart...

Tilmeldt 28. Sep 07
Skrevet kl. 20:45

Hvor i trådstarters indlæg står der at det er sådan det er foregået?

Han vil gerne have et domæne som en anden har retten til at bruge. Den ret vil han gerne overtage, og sælger tilbyder ham så at overtage det for kr. 2.000,00.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)