Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udregning af Max CPC

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg sidder og laver en rapport for mine Adwords kampagner, og vil i den forbindelse gerne have svar på følgende:

Er det korrekt forstået at man udregner Max cpc således:

Oms/ordre * konverteringsrate%

I udregningen af konverteringsraten, skal jeg da anvende total antal besøgende eller antal entydige besøgende?

Ser frem til jeres svar.

Mvh

René

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 14:18

Hej Rene,

Du roder rundt i nogle termer.. Mener du ikke, hvordan man udregner ROI

Max CPC er bare en værdi du sætter i AdWords.. 

Mvh.

Andreas

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Fra  novicell Skrevet kl. 14:37

Hey,

Nej jeg mener da, at man kan udregne en max cpc. Altså en værdi for hvad man max bør betale for et klik på kampagne. Det er så denne værdi man bør sætte som sit max CPC i Adwords.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 14:43

Du regner ud, hvad et klik har af værdi for dig, ved at tage din gennemsnitlige profit per ordre - dividere med 100 og gange med din gennemsnitlige konverteringsrate. Men husk nu, at du også skal lave profit. I øvrigt vil jeg gerne anbefale at købe Adwords-LEX af Thomas Rosenstand, for AdWords er meget mere kompliceret end du gerne vil gøre det til, tror jeg... Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Fra  novicell Skrevet kl. 14:48

Det er også sådan jeg udregner denne. Som skrevet ovenfor.

Denne værdi udgør også kun en lille andel af min rapport.

Tak for svaret.

Men bør jeg bruge antal total besøgende eller unikke/entydende besøg?

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 11:31

René Bygballe:

Hey,

Nej jeg mener da, at man kan udregne en max cpc. Altså en værdi for hvad man max bør betale for et klik på kampagne. Det er så denne værdi man bør sætte som sit max CPC i Adwords.

Hmm.. Det mener jeg ikke er en særlig god idé at gøre. I et sådan eksempel tager du slet ikke udgangspunkt i de faktiske forhold i AdWords eller din faktiske profit per søgeord, annonce, annoncegruppe og kampagne.. 

Sæt et sundt bud i starten og sørg for at have præcis måling på dine kampagner, så du kan se hvor du skal skrue op eller ned, samt hvor du først skal sætte ind med mere detaljeret optimering. 

Mvh.
Andreas..  

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)