Arh Thomas. Det er lidt for meget sensation over den overskrift. Det er jo ikke BT eller EB det her :o)
Selvfølgelig er hun ikke færdig i dansk politik, men hun har et stort arbejde foran sig. Om det så kan passes ind med hendes mange ferier, må hun så selv afklare.
Jeg er ikke specielt imponeret over hende, og så meget gerne en anden udenrigsminister. Men jeg synes også at den jagt der i øjeblikket bliver kørt på hende, er ved at være usmagelig.
Det er fair nok at man var efter hende, fordi hun ikke var med til det møde i påske. Men at man også jager hende for ikke at kunne deltage i mødet i Afghanistan, vidner om at der er journalister der smager blod. I min verden gjorde hun det rigtige, ved at vælge den billige løsning. Havde hun taget den dyre løsning med militærflyet, var det i stedet for det der var galt. Og jeg går ikke ud fra at hun kunne forudse at lufthavnen ville være under angreb.
Så bliver det fremført at tidligere udenrigsministre, heller ikke plejer at deltage i det ministermøde i EU, som hun lige har meldt afbud til. Og det er jo også reelt nok. Men når man ved at man er bagud på point, bliver man nok nød til at yde en anelse ekstra i en lang periode. Og derfor ville det nok have været en god idé, hvis hun havde deltaget.
Men lige nu tror jeg hun skal finde sig en ny og bedre rådgiver / spindoctor, og så skal de få lagt en helt klar strategi, der ikke inkluderer at tude i pressen over at de er for hårde ved hende. Og så skal arbejdshandskerne på frem til næste valg. Det vil med stor sandsynlighed betyde at privatlivet skal nedprioriteres i en periode. Hvis hun ikke er indstillet på det, skal hun overveje at trække sig som udenrigsminister og formand, og lade en anden komme til.
Men nej, jeg tror ikke hun er færdig Men hun skal ikke lave mange fejltagelser det næste stykke tid, for det er en noget ensidig kampagne der kører imod hende i øjeblikket :o)