Men problemet er blot at nogle paragraffer gælder ikke B2B køb/salg
I såfald jeg modtager en defekt genstand har jeg et grundlag herfor i loven.
Men lige hvilke paragraffer kan jeg støtte mig til som erhvervsdrivende?
Har hørt at §1 stk. 2 ikke kan fraskrives uanset hvad. (ses nedenfor) Stk. 2. I forbrugerkøb, jf. § 4 a, kan § 2, stk. 1, § 4 a, § 50, §§ 55-58, §§ 74 og 75, § 76, stk. 1, nr. 1-3, og stk. 2 og 3, §§ 77-79, § 80, stk. 1, og §§ 81-87 dog ikke fraviges til skade for køberen.
Men problemet er blot at nogle paragraffer gælder ikke B2B køb/salg
I såfald jeg modtager en defekt genstand har jeg et grundlag herfor i loven.
Men lige hvilke paragraffer kan jeg støtte mig til som erhvervsdrivende?
Har hørt at §1 stk. 2 ikke kan fraskrives uanset hvad. (ses nedenfor) Stk. 2. I forbrugerkøb, jf. § 4 a, kan § 2, stk. 1, § 4 a, § 50, §§ 55-58, §§ 74 og 75, § 76, stk. 1, nr. 1-3, og stk. 2 og 3, §§ 77-79, § 80, stk. 1, og §§ 81-87 dog ikke fraviges til skade for køberen.
i know. Men jeg ved at der er enkelte områder man ikke kan fraskrive sig fra ved og lave handelsbetingelser, for i bund og grund kunne man jo så hurtigt anføre.
i know. Men jeg ved at der er enkelte områder man ikke kan fraskrive sig fra ved og lave handelsbetingelser, for i bund og grund kunne man jo så hurtigt anføre.
ex. Ved køb fra vores virksomhed gælder ingen lov
Jo du kan. Årsagen er, at politikerne generelt har den fornuftige tilgang til erhvervslivet, at handlen ikke skal overreguleres. Partnerne i en handel kan nok selv finde ud af tingene.
I B2B-forhold får kontrakten således afgørende betydning. Har man ikke
aftalt noget særligt i kontrakten, finder den danske købelov anvendelse som udfyldende regler.
Du skal derfor huske at skrive at der ikke er fortrydelsesret, og at reklamationsret f.eks. kun er 6 måneder o.s.v.