Jeg leder efter et PHP baseret Website udviklings system (helst open source). Der kan bruges når jeg skal opbygge sites for klienter.
mine klienter skal kunne poste beskeder med bug's der mangler at blive rettet på siden, nye funktioner der skal tilføjes osv. Samtidig skal der være mulighed for at jeg kan slette de ting der er lavet. Lidt ligesom en online todo list hvor klienten kan poste todo's
Open source løsninger er fine, men nogen gange kan det også betale sig at give lidt penge for folks arbejde. Så får man ofte noget lidt mere gennemarbejdet. i hvert tilfælde i den genre:
Du har allerede fået en del svar, men du skriver ikke om du har tænkt dig selv at drive løsningen eller om du vil leje dig til en løsning. Du skriver at det skal være skrevet i PHP, hvilket indikerer det første. Men flere af de forslag der er kommet er leje-software og flere (Trac, Basecamp) er iøvrigt ikke skrevet i PHP men i hhv. Python og Ruby.
Trac kan jeg iøvrigt godt anbefale mens jeg ikke har meget positivt at sige om Basecamp (personlig smag og behag, andre synes sikkert at det er fedt). Men da de begge nok ikke falder indenfor hvad du ønsker er det nok lidt ligemeget.
Hvis du selv vil drive løsningen og det *skal* være gratis/OpenSource/PHP så kan jeg anbefale dig at kigge på en Joomla-løsning med en "helpdesk" add-on. Du kan se et udvalg her: http://extensions.joomla.org/extensions/clients/help-desk (kig efter "Type: Non-Commercial" hvis det *skal* være gratis)
Du har allerede fået en del svar, men du skriver ikke om du har tænkt dig selv at drive løsningen eller om du vil leje dig til en løsning.
Jeg vil meget gerne selv hoste løsningen, men det ser ikke rigtig ud til at nogle af systemerne understøtter den "Bug - Post" funktion jeg leder efter. Det ser kun ud til at betaling's løsningerne understøtter dette.
Jeg skal bruge systemet til at videre udvikle en shop løsning, dvs. at mine klienter skal kunne gå ind og sige "vi mangler det, og det, og det.." osv.", så det hele ligger sig så alle kan se det. Måske er ordet mere en product & task manager...
Ja, en bugtracker og en project manager er ikke helt det samme :-)
Prøv at kigge på http://www.projectfork.net i stedet for. Den fokuserer mere på projekt-styringsdelen, men er ikke en decideret bugtracker.
En anbefaling: Du bør ikke give dine kunder alt for frie hænder m.h.t. at specificere hvad der skal laves, uden at I lige har snakket økonomi først. Måske det ville være mere smart at det var dig der opdaterede og kunderne der hele tiden kunne se hvad status var. Du skal i hvert fald have en klar adskillelse mellem *ønskede* tasks og *accepterede* tasks (og det er dig der accepterer).