Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsigelse af kontrakt med 2 års uopsigelighed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 06
Indlæg ialt: 397
Fra  Rozone Scandinavia Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.
Jeg havde en virksomhed, som lejede et kontorlokale til - desværre med 2 års uopsigelighed.
Min virksomhed eksisterer ikke mere - jeg arbejder nu for en anden.

Jeg ved godt, at jeg sikkert ikke kan komme ud af kontrakten - men jeg har opsagt den, og håbede på at jeg kun skulle have lokalet i 2 år i alt - men udlejer siger, at jeg FØRST kan opsige når de 2 år er gået, dvs jeg skal betale for 2 år og 3 mdr.

Er det sådan at 2 års uopsigelighed skal tolkes, eller har jeg ret til at opsige 3 måneder før de 2 år er gået? Hm.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa

Det kan godt passe.

Der er en opsigelsesperiode og herefter kan kontrakten opsiges med det normale varsel.  Men hvad siger din kontrakt - normalt er det en af de tydelige pasuser i en lejekontrakt.

Hvis du har en så lang uopsigelsesperiode så må udlejer have postet en del i istandsættelsen af lokalerne?

Har du mulighed for at fremleje?

Du siger at din virksomhed ikke eksistere længere - men hvad med den fremtidige husleje og fradraget herfor og hvad med en evt. moms refusion?

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:33

Kaffe & Co:
Du siger at din virksomhed ikke eksistere længere - men hvad med den fremtidige husleje og fradraget herfor og hvad med en evt. moms refusion?

Det kræver jo en erhvervsmæssig indkomst....

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:43

Helt enig Henrik - men vil trådstater kunne have opnået fuldt fradrag for hele den fremtidige lejeomkostning i det indkomst år hvor vedkommende ophørte med sin virksomhed  da der er tale om en forpligtigelse som er opstået under udførsel af det hidtidige erhverv og hvordan behandles momsen i sådan et tilfælde.

Jeg tror det er et relevant emne for mange i tiden - desværre.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kaffe & Co:
Helt enig Henrik - men vil trådstater kunne have opnået fuldt fradrag for hele den fremtidige lejeomkostning i det indkomst år hvor vedkommende ophørte med sin virksomhed

Måske. Nu ved vi ikke om det overhovedet er et problem her og ikke mindst hvor mange måneder der er tilbage på aftalen. Jeg skriver det på min "to do" liste og skriver et blogindlæg om "fradrag efter virksomhedsophør".

/Henrik

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 12:34

Det var slet ikke det jeg fiskede efter ;-)

/Søren

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)