Jeg synes det er et lidt "sjovt" spørgsmål om det er ok og jeg tvivler på at det er juridisk ok. Brugeren af din gruppe er jo ikke blevet gjort opmærksom på at du kan finde på at sælge deres "informationer".
Jeg husker en gruppe ved navn "gratis tandlæge" eller cirka sådan, som begyndte at sende reklamemails ud gennem gruppen til stribevis af brugere og det skabte da en del ballade. Hvad der videre skete i den sag ved jeg ikke, men tror virkelig man skal passe på
med at behandle sine brugere, som et "produkt/ salgsvare"
Jeg synes det er et lidt "sjovt" spørgsmål om det er ok og jeg tvivler på at det er juridisk ok. Brugeren af din gruppe er jo ikke blevet gjort opmærksom på at du kan finde på at sælge deres "informationer".
Jeg husker en gruppe ved navn "gratis tandlæge" eller cirka sådan, som begyndte at sende reklamemails ud gennem gruppen til stribevis af brugere og det skabte da en del ballade. Hvad der videre skete i den sag ved jeg ikke, men tror virkelig man skal passe på
med at behandle sine brugere, som et "produkt/ salgsvare"
Jeg har for længe siden skrevet og spurgt Facebook om dette emne. Intet svar. Det er rigtigt nok at dem der er i gruppen jo ikke ved at siden bliver solgt til en evt web-shop, og at de nu får reklamer på siden. Men det er jo ikke værre end de kan fjerne deres "syntes godt om" - og så er de ude.
Jeg har i øvrigt lige lavet en side på facebook, om at købe og sælge facebook sider.
I kan se den her for det er jo noget der i den grad sker mere og mere.