Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

2 gode organiske domænenavne - 2 (næsten) eens webshops - kan man det ??

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har 2 gode domænenavne, som begge er næsten lige gode organisk - og det er samme branche.
Vil gerne lave 2 webshops, eet til hvert domæne - men kan jeg lave 2 eens webshops - altså måske med 2 forskellige design, men ellers med samme varer, priser, tekster  - eller er det stort FYFY seomæssigt ?
Mange weekend hilsener Pernille

Tilmeldt 31. Jul 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:54

Du skal ikke bruge samme tekst, m.m på 2 forskellige domæner.

Dette er duplicate content - og bliver straffet. 

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 18:57

Det er vel snarere noget 301 redirect, du skal ud i.

Mvh.

Jakob

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 19:01

Du skal enten lave 2 forskellige sider med forskellige tekster eller kun 1 side. Det er ikke sjovt at blive dømt ude pga. duplicate content.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:21

Ja, det var lige det med duplicate content, jeg var bange for - og det er godt nok anstrengende at finde på helt forskellige tekster til de samme produkter. Men ok - hvis jeg så laver 2 webshops med samme varer men forskellige tekster - kan de så slippe igennem nåleøjet hos google - selvom de feks har eens varer og eens fotos ?
Har aldrig helt forstået fordelen ved 301 direct - bliver man ikke mere dominerende på markedet, hvis man har flere webshops med gode domænenavne - end hvis man kun har een,  og så  2-3 andre domænenavne som henviser til een webshop  ved 301direct ? Er det ikke svært at få optimeret et  301direct link, så det ligger højt på Googles organiske søgning? 
Mvh Pernille   

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:33

Det er bedre at have 1 top 3 resultat på en organisk søgning end 2 resultater på side 2. Sats på 1 side, så kan du istedet linkbuilde dobbelt så meget og bruge dobbelt så lang tid på dine produktbeskrivelser.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 1. Jul 10
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 02:22

Send en besked til mig over amino så kan jeg måske hjælpe jer.

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 12:11

Der er masser af gode muligheder i at have 2 næsten identiske webshops. Ganske rigtigt vil der være nogle "dublecate content" problemstillinger du skal tage højde for, og den ideelle løsning er da også at skrive unikke tekster til hvert domæne.

Du kan sagtens for 2 fornuftige forretninger ud af 2 næsten ens shops. Hvorvidt jeg vil anbefale at køre 2 shops frem for en, vil være brancheafhængigt, antal af produkter, tid, tidligere erfaring med at drive nethandel etc.. Derudover og skal især vurderes ud fra ens forretningsstrategi.

Lige meget hvad, så er det tungere at drive 2 shops.Én cost/benefit analyse kan være meget svær at lave.

Jimmy

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:23

Tak for alle gode svar - fik ikke lige svar på ene spørgsmål - er duplicate content også fotos og feks et meget eens design ? Eller er det kun i tekst ? Fortsat god søndag

Mange hilsener Pernille 

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 12:29

Det er ikke fotos eller design. Google kan ikke se på billeder om de har samme indhold, det samme med design.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)